logo
Screenshot at Apr 14 16-12-07

אלון בר דוד,

Product Marketing Team Lead, monday.com

איך בונים דף בית שמשרת את המוצר

2022-04-14

3 דקות קריאה

בשנה האחרונה קיבלנו החלטה בצוות לבנות אתר בית חדש ל-מאנדיי. כזה שנקום בבוקר, נרפרש בלי סיבה ופשוט נהיה גאים בו.

כשיצאנו לדרך, הייתה לי בקשה אחת מהצוות – בואו נעבוד בלי להציב גבולות ובלי לתמחר. בואו נחלום על האתר האידיאלי ואחר כך נשבור את הראש איך אפשר להוציא אותו לפועל. זאת הייתה ההחלטה החשובה ביותר שקיבלנו. זה נתן דרור ליצירתיות, לחשיבה מחוץ לקופסא ובסופו של דבר זה מה שעזר לנו להגיע לתוצאה שהגענו אליה.

בין מבקרים למשתמשים

הצעד הראשון בבניית האתר היה היכרות מחודשת עם קהל היעד שלנו. אחת ההבחנות החשובות במסע הזה הייתה ההפרדה בין המשתמשים של מאנדיי למבקרים באתר – Visitors. ההבדל בין מבקרים באתר למשתמשים הוא בבשלות, במוכנות ובצרכים שלהם. זיהינו שהמבקרים באתר שלנו מלווים בהרבה חסמי כניסה, חששות ושאלות בסיסיות, מה שדרש מאיתנו לבנות סיפור פשוט ככל הניתן עם מסרים ברורים שמסבירים את הערך שיש למאנדיי להציע.

איכותי, כמותי והשראתי

בכל שבוע מחדש קפצנו לבקר אצל המתחרים - כאלה שמתחרים בנו היום וכאלה שנרצה להידמות אליהם בעוד שנה מהיום. שאבנו השראות מאתרים ומעצבים שונים, ערכנו סקרים, ראיינו משתמשים, קראנו ביקורות, צפינו בהתנהגות שלהם – ובקיצור, שאבנו כל פיסת מידע על השוק שלנו והאנשים מאחורי המסך. המחקר היה הבסיס להבנת השוק, הטרנדים, הצרכים והכאבים של המשתמשים והניח לנו קרקע טובה לבנות את הסיפור החדש של מאנדיי

לדבר ערכים

המבקרים שלנו מגיעים עם איזשהו צורך או כאב. הם מחפשים פתרון לבעיה והם רוצים להבין איך אנחנו יכולים לעזור להם להיות טובים יותר, להתייעל, לעבוד טוב יותר ביחד, להיות מאורגנים יותר ובסופו של דבר, לקבל את הערך שלשמו הם "מבזבזים" כרגע 30 שניות מחייהם.

האתגר שלנו היה לקחת את היכולות החדשות של המוצר שלנו, לתעדף ביניהן, לארוז ולתקשר אותן בצורה שתועיל למבקרים להשיג את המטרות שלהם.

סטוריטלינג והמסע של המשתמשים

בשביל להדגים את היכולות החדשות של המוצר, היה צריך לבנות את הסיפור מחדש, באופן כזה שהמבקרים יוכלו להכיל ולעכל את הצעת הערך החדשה שלנו בהדרגה. הם מתחילים מההבטחה המרכזית והגדולה ב-Tagline, משם אנחנו עונים להם על השאלה ״מה יוצא לי מזה״, מה הערך בשבילם, איך לעזאזל כל ההבטחות האלה שאנחנו נותנים להם יכולות להתממש.

ככל שעובר הזמן ולצד ריבוי הפרסומות והתחרות על ליבו של הצרכן בכל מדיה, המבקרים שלנו מפתחים אדישות וזמן השהייה שלהם מתקצר. פחות ופחות צרכנים גוללים, צורכים מידע ונכנסים לעמודים נוספים. לכן, בכל חלק בתכנון האתר שאלנו את עצמנו – איזו חוויה תספר את הסיפור, תעביר את המסר בצורה האופטימלית ביותר כזאת שתעצור את המשתמשים, תתפוס את תשומת הלב שלהם, תהיה אינטראקטיבית, חדשנית ומעל הכל תתן להם ערך.

החלק הכי משמעותי באתר הוא ה- First fold. יצרנו חוויה שמסבירה על מגוון השימושים של דף הבית והאפשרות להתחיל עם כמה במקביל. 

מהיכרות עם הצרכים של המבקרים שלנו באתר הבנו שהם רוצים לקבל מידע על הפיצ'רים השונים של הפלטפורמה ולכן יצרנו עבורם קומפוננטה שממחישה איך כל פיצ'ר עובד. בעזרת הדגמה פשוטה, המבקרים יכולים לחוות את הדרכים שבהם הפיצ׳רים יכולים לענות על הצרכים שלהם.

ה(לא) מובן מאליו

כ-60% מהצרכנים מעידים שיש להם נטייה לקנות מוצר אם אחרים המליצו עליו.

מהראיונות שערכנו למשתמשים, הבנו את החשיבות של Social proof במטרה להגדיל את הביטחון והאמון של ה-Early visitors במאנדיי. לאורך האתר, הטמענו אלמנטים שיתמכו במסרים ובהבטחה שלנו כמו לוגואים של חברות, ציטוטים (אמיתיים) של לקוחות ו–Badges שזכינו בהם מאתרי השוואות מוכרים בעולם.

בסוף הדרך

במהלך השנה האחרונה ערכנו עשרות טסטים איטרטיבים, כשבכל פעם היינו בטוחים שהפעם עלינו על משהו, הפעם זה יצליח. העלינו אינספור היפותזות ובכל פעם שנכשלנו (למעלה מ-30 פעם), נשמנו עמוק, הזכרנו לעצמנו שאנחנו לא יודעים כלום ושאסור לנו להתאהב במה שעשינו, שמנו את האגו בצד וחזרנו לשולחן הניתוחים. תחקרנו ולמדנו עוד משהו על ההתנהגות והצרכים של המשתמשים ומשם התקדמנו לטסט הבא. תהליך ה-Growth הביא אותנו בסופו של דבר לעלייה בכלל הממטריקות.

המסע הזה היה מרתק ומאתגר, מלא בחשיבה על כל פרט ופרט, אינספור פינג פונגים על המסרים, חזרנו הלוך ושוב לעיצוב שלנו, קיבלנו אינספור תובנות על המשתמשים, ההתנהגות והצרכים שלהם ובעיקר נהנינו מהדרך. 

אתם יכולים לשמוע את בהרחבה על המסע שעברנו בבניית דף הבית בפרק 155 של הפודקאסט. 

שתפו את הבלוג:

הירשמו לאיזור האישי

צרו פרופיל אישי באתר ותוכלו להתחבר לאחרים ואחרות, לקבל תכנים מותאמים אישית, ולשמור את התכנים שהכי מעניינים אתכם.

עוד תוכן בנושא:

הניוזלטר שלנו

הירשמו וקבלו עדכונים על פרקים חדשים, כתבות, אירועים ועוד הפתעות!

רוצים לקחת חלק בשיתוף ידע?

אם גם אתם רוצים להצטרף למשימה שלנו להעשיר את האקוסיסטם בידע ותובנות, אם אתם רוצים לשאול אותנו משהו, אם אתם מרגישים שיש משהו שעזר לכם וכולם צריכים לדעת, נשמח לשמוע. 

iconתשאלו אותנו הכל