logo
pexels-pixabay-40820

שירי וקס,

איך מגייסים בוגרי יחידות טכנולוגיות?

2021-12-02

3 דקות קריאה

כפי שאתם יודעים, בוגרי היחידות הטכנלוגיות מאד מחוזרים על ידי החברות ומשתלבים הישר בפסגה התעסוקתית של עולמות הסטארטאפים. הסיבה לכך היא שסטארטאפים מבינים שה-DNA ביחידות שעברו שירות טכנולוגי בצבא מעיד על אנשים שיצליחו להשתלב בסביבה של חדשנות ויזמות, כי האיתור של הצבא והניסיון בפרויקטים בתוך היחידות מכינים אותם לעולם הסטארטאפים.

אז איך תצליחו לגייס בוגרי יחידות טכנולוגיות?

איזה סוגים של מועמדים יש בצבא שיתאימו לסטארטאפים?

יש בעיקר מפתחים, אנשי תשתיות, מהנדסי אלגוריתמים, בודקים, חוקרי סייבר ועוד. כדאי להכיר את החילות השונים בצבא על מנת להבין מי יכול להתאים לצורך הגיוסי שלכם. יחידות שונות מפתחות מוצרים שונים ולכן אי אפשר להתייחס לכל המשתחררים באותו האופן ולא כולם יתאימו לסטרטפ שלכם.

  • חיל המודיעין: 81, 8200, 504, 9900
  • חיל התקשוב: אגף ההגנה בסייבר, מצוב, מצפן, לוטם
  • חיל האויר: אופק

איך מגיעים אל המועמדים המבוקשים האלו?

המועמדים האלו מגיעים בעיקר דרך קשרים אישיים, או דרך חברות השמה שמתמחות ביוצאי יחידות. הם עדין לא הספיקו לפתוח לינקדין ולעיתים רחוקות שולחים באופן אקטיבי מתוך אתרי דרושים.

טיפ חשוב: שווה לדעת למפות את העובדים שלכם ואיפה משרתים/שרתו במילואים כדי לקבל מידע פנימי על השחרורים ועל איכות המועמדים.

זמן = כסף

זה נכון לגבי כל הטאלנטים אבל בעיקר אל מול יוצאי היחידות. 80% מיוצאי היחידות מוצאים עבודה ארבעה חודשים לפני שהשתחררו. עוד נתון מעניין הוא שיוצאי יחידות מוצאים עבודה תוך 7 ימים מיום שהתחילו להתראיין. לעומת תוכניתנים עם ניסיון מהאזרחות שלוקח להם בממוצע 18 ימים לחתום על החוזה. אז חשוב להיות חדים ומהירים!

במה שונה ההתנהלות מולם אל מול מועמדים שלא שרתו ביחידה?

יש לזכור שאלו אנשים צעירים שרק יצאו מהצבא. הם עוד לא מגובשים ולא מבינים משמעות של בחירה בחברה ראשונה שתסליל את ההמשך שלהם שנים קדימה. לאנשים האלו יש רשת מצומצמת של קשרים. בדרך כלל מדובר על חברות קטנות שמנוהלות על ידי יוצאי אותה היחידה. הרבה פעמים צריך לדייק אותם לצרכים והרצונות הנכונים עבורם.

לרוב אני ממליצה בראיון אישיותי לוודא מצד אחד שהם לא שחצנים ומצד שני לקחת בחשבון שהם "פעורים", לא יודעים איזה ציפיות שכר לבקש, ומאד מושפעים מהחברים שמשתחררים יחד איתם באותו המחזור. אני ממליצה לבחון אותם על אוטודידקטיות, אפשרות כניסה לתחומים ושפות פיתוח חדשות, לתת להם חידות שמראות איך הם חושבים, כדי לנבא את מידת היצירתיות שלהם.

סל שיקולים לבחירת מקום העבודה

באופן גורף בסקירה של 1000 מועמדים שהשתחררו השנה, בוגרי היחידות הצבאיות מעדיפים לעבוד בסטארטאפים על פני חברות אחרות (70% מול 30% לטובת הסטארטאפים).

בחברות הללו הם מרגישים "בבית" ובסביבת עבודה שמזכירה מאוד את זו אליה התרגלו ביחידה. רובם גם יעדיפו להשתלב בחברות בסדר גודל של בין 30 ל-100 עובדים שבהן אפשר לבלוט, להיות משמעותי ולהתקדם עם גדילת החברה.

מיקום גיאוגרפי עדיין מהווה שיקול. מועמדים שגרים בתל אביב לא רוצים להזיז את הרכב. ראינו גם שעובדים צעירים שמשתחררים מדרגים גבוה גם סביבה צעירה ופינוקים חומריים כמו משרדים יפים ותן ביס מפנק.

פילוח תחומים שהמועמדים האלו הולכים אליהם

בסקר ראינו שמועמדים ביציאה לאזרחות בוחרים לפתח בחברות עם משמעות חיובית כמו סייבר הגנתי/פיתוח עם משמעות רפואית של הצלת חיים, או מקצועות חיזוי העתיד כמו רובוטיקה ו-artificial intelligence.

טיפים לסיום

  1. החוכמה היא לא לגייס כל בוגר יחידה טכנולוגית אלא להתמקד בעובדים שמתאימים לאופי ושלב הגיוס של הסטארטאפ שלנו.
  2. כשמגייסים, לקחת בחשבון אילו צרכים המועמדים יכולים למלא בעוד שנה ולא רק לנקודת הזמן הנוכחית. לדוגמא: האם יש התאמה לעתודה ניהולית, האם יצליחו להשתלב בעתיד בטכנולוגיות חדשות אם נחליט לשנות טכנולוגיות.
  3. תהיו מודעים ליתרונות וגם לחסרונות בגיוס מיחידות צבאיות דרך חבר מביא חבר. הרבה פעמים ההמלצה של החבר מהיחידה מוטית מחברות, והיעדר גיוון עלול לגרום לפספוס הזדמנויות עסקיות בגלל שהעובדים בחברה מכירים את אותם הפרויקטים (ניסיון טכנולוגי דומה) ולא נחשפו למוצרים שונים ומגוונים.

אם הנושא של גיוס עובדים מעניין אתכם אשמח להכיר. זה הלינקדין שלי.

 

שתפו את הבלוג:

הירשמו לאיזור האישי

צרו פרופיל אישי באתר ותוכלו להתחבר לאחרים ואחרות, לקבל תכנים מותאמים אישית, ולשמור את התכנים שהכי מעניינים אתכם.

עוד תוכן בנושא:

הניוזלטר שלנו

הירשמו וקבלו עדכונים על פרקים חדשים, כתבות, אירועים ועוד הפתעות!

רוצים לקחת חלק בשיתוף ידע?

אם גם אתם רוצים להצטרף למשימה שלנו להעשיר את האקוסיסטם בידע ותובנות, אם אתם רוצים לשאול אותנו משהו, אם אתם מרגישים שיש משהו שעזר לכם וכולם צריכים לדעת, נשמח לשמוע. 

iconתשאלו אותנו הכל