logo
joao-ferrao-4YzrcDNcRVg-unsplash

יעל ספיר-זהבי,

10 טיפים איך לכתוב קורות חיים שיכניסו אתכם בדלת

2021-11-14

3 דקות קריאה

אני יעל ספיר-זהבי, סמנכ״ל משאבי אנוש בטיילור ברנדס האדירה, נשואה לאיל ואמא לשלושה, “קורעת” את גבעתיים וחיה את החלום במובן של לקום בבוקר וממש לאהוב את העבודה שלי.

לפני כמה שבועות ישבתי עם חברה וניסינו לחשב כמה אנשים ראיינתי ב-16 שנים האחרונות. בחשבון פשוט, הגענו לבערך 2,500 איש, ואני לא יודעת לחשב כמה קורות חיים ראיתי עד כה לאורך הקריירה שלי. ניסיתי לחשוב איך לסכם נושא שיש עליו כבר כל כך הרבה ידע ברשת, לפוסט פרקטי שיכול לתת ערך.

אני מאוד אוהבת קורות חיים, זה כרטיס הביקור שלנו, והוא כזה שיש לנו 100% שליטה עליו – מה יהיה בו, איך ייראה, מה נדגיש. זה המערב הפרוע של להציג את עצמנו לעולם.

לקורות חיים יש תפקיד אחד - לעזור לכם להיכנס לראיון.

1) פרופיל הלינקדאין שלכם הוא פלטפורמה נהדרת לקורות החיים שלכם.

איך עושים את זה? מתחזקים אותו. במעברים בין תפקידים, וככל שאנחנו גדלים בתוך התפקידים. אנחנו מתפתחים ולוקחים על עצמנו עוד אחריות, עושים יותר, ״מוסיפים שורות לקורות החיים שלנו״. כדאי מאוד שפרופיל הלינקדאין שלנו ישקף את זה. אפשר ליצור קורות חיים בעוד שלל צורות: על מסמך pdf, סרטון ווידאו, בטיק טוק, בפוסט היכרות, אבל הם כולם הולכים יד ביד עם פרופיל טוב ומתוחזק בלינקדאין. חבל להשקיע שעות במסמך מתוקתק כשפרופיל הלינקדאין שלכם דל ולא ברור.

2) קורות חיים חזקים מכילים את רשימת הנכסים שלכם - מה צברתם לאורך השנים? מה אתם יודעים לעשות? במה אתם מצטיינים?

אז איך עושים את זה?  מכינים רשימה של כל ההישגים שצברתם, ומחליטים מה מהם בעל ערך לדבר הבא ושאותו אתם רוצים להציג. איך נדע מה בעל ערך? נעבור על תיאורי משרה ונראה מה מחפשים.

3) הישגים ותוצאות. נסו לקשור בין מה שאתם יודעים לעשות, להישגים ותוצאות שחוללתם בארגון.

איך עושים את זה?  התייחסו להשקות שונות, עלייה לפרודקשיין, השפעה על תוצאות עסקיות, מטריקות שעלו - כל אלה הם הצד המשלים לזה שאתם לא רק עשיתם דברים יפים, אלא גם ממש קידמתם תוצאות.

4) כתיבה אקטיבית היא עדיפה, לא מה ״קיבלתם״ אלא מה ״עשיתם״.

איך עושים את זה?  מתחילים בפועל – ״הובלתי את...״, ״ריכזתי את...״

5) דברו ברור - בכל חברה יש טייטלים שונים ומגוונים, ולא כולם מכירים מה המשמעות של טייטל כזה או אחר בארגונים השונים, שימו לב שאפשר להבין מה אתם יודעים לעשות.

איך עושים את זה? בקשו מחברים שהם לא בתחום לקרוא ולומר לכם מה הם מבינים, זה יעזור לכם לדעת אם אתם ברורים.

6) מילות מפתח רלוונטיות. הן חשובות משתי סיבות:

א) בדיוק כמו שאנחנו מחפשים בגוגל את המילים שאנחנו מאמינים שיניבו לנו את תוצאות החיפוש המדוייקות ביותר, ככה גם בקורות חיים. שימו לב שמילות המפתח שרלוונטיות לתחום שלכם מופיעות ומעלות את הסיכוי שימצאו אתכם.

ב) האופן שבו אנשים קוראים קורות חיים. מתוך עומס, קל יותר לאנשים לזהות את מה שהם ממילא מחפשים. כשיש מילות מפתח נכונות, מגייסים בקלות מזהים שיש לכם את מה שהם מחפשים. איך עושים את זה? תשאלו חברים מהתחום או מנהלים מגייסים איזה מילות מפתח הם היו מחפשים לתפקיד שאליו אתם שואפים, או הסתכלו בתיאורי משרה וחפשו אילו מילות מפתח חוזרות על עצמן.

7) סדר וניקיון לפני הכל - קורות חיים שעברו הגהה, שיש להם התחלה, אמצע וסוף, שהם אסתטיים וקלים לקריאה, עוברים יותר בקלות, ולפעמים גם נותנים אינדיקציה לגבי תכונות אופי שמנהלים מגייסים מחפשים אצל מועמדים. הדגשות, כותרות וכותרות משנה, בולטים, רווחים, מה שעובד אצלכם. רק לא סיפור מבולגן או אוסף של פונטים שונים שיוצרים תחושת עומס ובלאגן.

איך עושים את זה? מביאים עוד עין להסתכל.

8) פחות זה יותר - תפרידו בין עיקר (הניסיון האחרון הרלוונטי למשרות שאליהם אתם מגישים מועמדות) לתפל (העבר הרחוק, הישגים וניסיון שלא קשורים למה שאתם מחפשים היום). לימודי תיכון יכולים להיות לא רלוונטיים אחרי שכבר יש לכם תואר, ועבודה במלצרות יכולה להיות לא רלוונטית כשאתם כבר כמה שנים בתחום אחר. יש סדר ומבנה סטנדרטי לקורות חיים וכדאי לקרוא על זה לפני שכותבים, אבל בגדול - בראשית העמוד - מה שאתם עושים היום, ובתחתית העמוד מה שעשיתם פעם.

איך עושים את זה?  גם פה, עוד עין עוזרת תמיד לעזור לנו לראות על מה אפשר לוותר. הרבה פעמים דברים שאנחנו מחוברים אליהם רגשית נראים לנו מאוד חשובים, ודווקא מישהו שאין לו חיבור רגשי יודע לראות בקלות על מה אפשר לוותר.

9) נסו להביא את עצמכם מעבר לפרטים היבשים. אם אתם מנגנים בפסנתר מגיל 6, שחיינים מקצועיים במשך הרבה שנים, מתאמנים לאיש הברזל, מחזיקים עסק במקביל של מותג אופנה עצמאי- כל הדברים האלה מספרים עליכם, ועל דברים שאפשר ללמוד עליכם, על ההתמדה שלכם, על היכולות שלכם ולתת תמונה יותר מלאה, ולהבליט אתכם מהשאר.

איך עושים את זה? נסו לחשוב ולהיעזר באנשים שקרובים אליכם, ויודעים לראות לאורך זמן את הדברים האדירים שאתם עושים, שהם מעבר לתפקיד.

10) קורות חיים לכשעצמם הם חלק קטן מאוד מתמונה כוללת. הם לא עושים כלום, והשאלה היא מה עושים איתם. בעולם של היום הם מלווים אתכם והם בהחלט לא העיקר.

איך עושים את זה? הייתם בפגישה מוצלחת? תשלחו אותם כמייל המשך למי שנפגשתם איתו. יצרתם קשר עם מישהו בלינקדאין והצלחתם לעורר עניין? תמשיכו את השיחה איתם. שלחתם אותם למשרה שמעניינת אתכם? מצאו איש קשר בחברה שיוכל להסתכל עליהם ולעזור לקדם.

אז אם קורות החיים שלנו הם כרטיס ביקור – קל להבין שכרטיס ביקור לכשעצמו לא עושה יותר מדי, והשאלה היא מה אנחנו עושים איתו, איך ולמי אנחנו מוסרים אותו, ואיך הוא מלווה אותנו במסע שהוא הרבה יותר רחב.

 

בהצלחה!

שתפו את הבלוג:

הירשמו לאיזור האישי

צרו פרופיל אישי באתר ותוכלו להתחבר לאחרים ואחרות, לקבל תכנים מותאמים אישית, ולשמור את התכנים שהכי מעניינים אתכם.

עוד תוכן בנושא:

הניוזלטר שלנו

הירשמו וקבלו עדכונים על פרקים חדשים, כתבות, אירועים ועוד הפתעות!

רוצים לקחת חלק בשיתוף ידע?

אם גם אתם רוצים להצטרף למשימה שלנו להעשיר את האקוסיסטם בידע ותובנות, אם אתם רוצים לשאול אותנו משהו, אם אתם מרגישים שיש משהו שעזר לכם וכולם צריכים לדעת, נשמח לשמוע. 

iconתשאלו אותנו הכל