כשחשבנו בצוות של Startup for Startup על החודש נושא הזה, ״מהקמה לניהול״, היה לנו ברור שגיוס העובדים הראשונים זה משהו שאנחנו חייבים לגעת בו. לכן ממש שמחתי ש-Lauren Guy ו- Adi Weitzhandler הסכימו לשתף את הזווית והחוויות שלהם על גיוס העובדים הראשונים לסטארטאפים שהקימו. דיברנו על כל מיני סוגיות שהשלב הזה טומן בחובו: הקושי בהגדרת התפקיד, התחרות העצומה על כישרונות, השכר המוגבל שאפשר להציע, והראיונות שמתיימרים לנבא מי האדם הנכון לצרף למסע הזה.
אני חושב שהשיעורים שעדי ולורן משתפים בסרטון הזה יכולים לתרום לכל מי שעושה את הצעדים הראשונים בגיוס לסטארטאפ שלו. הנה שלושה לדוגמה: 
  • להציע כסף שמשתווה לענקיות זה לא ישים, אז כדאי להתרכז במה שכן יש לסטאראפ צעיר להציע: הזדמנות להיות חלק מהקמה מאפס בתפקיד מרכזי ומשמעותי.
  • להתקיל את המרואיינים לא רק בשאלות מקצועיות, אלא גם לבחון האם הם מעזים לתת קונטרה לדעה שלך. אתם לא רוצים יס-מן שיסכים עם רעיונות רעים שלכם, וזה בר בדיקה בראיון!
  • זה לא סוד שראיון עבודה זה קצת כמו דייט – אנשים באים מעונבים, מאופקים, ולא חושפים את כל הקלפים. זה ברור, מובן, ואין בזה שום דבר פסול. העניין הוא שכשיוצאים עם בן-אדם לא מאוד לגיטימי להתקשר לממליצים, בעוד במהלך תהליך קבלה לעבודה זה דבר מקובל לעשות. ולמרות זאת, יש נטייה לעבור על פני שלב ההמלצות כלאחר יד. עדי טוענת חד משמעית: ״זה מסוכן״. תתייחסו לשלב הממליצים בכובד ראש.
טיפים נוספים – וגם הזווית של העובדים הראשונים של עדי ולורן (Yuval Lorig אחד מהם)- בסרטון!
מה הטיפ שלכם.ן לגיוס עובדים ראשונים?