הי, אני ניר VP Sales EMEA & APAC במאנדיי.
לפני קצת למעלה משנה עמדנו בפני אתגר משמעותי בקבוצה המכירות שלנו בישראל – היינו בפיגור משמעותי בגיוס אנשי מכירות ביחס לתוכניות הגיוס שלנו. הרגשנו שהיות וקהילת אנשים המכירות בארץ אינה גדולה מאוד ושנתקשה לעמוד ביעד גיוס של כ-50 אנשים, וכמובן שנמשיך להיתקל באתגר הזה בשנים הבאות, כאשר יעדי הגיוס יהיו גבוהים אף יותר.
תיסכלה אותנו גם העובדה שעל מנת לעמוד ביעדי הגיוס, היינו צריכים לגייס אנשים מחברות אחרות. זה הרגיש כאילו יש כאן סוג של משחק סכום אפס, ושעל כל הצלחה שלנו בגיוס אנשים, חברה ישראלית אחרת מפסידה.
לכן החלטנו שאנחנו צריכים לעשות מעשה ולשנות את המצב מהיסוד. מזה זמן רצינו לגייס טאלנטים מוכשרים ללא ניסיון ולהכשיר אותם לסיילס. אך נתקלנו בשני אתגרים מרכזיים:
הראשון – תהליך הקבלה שלנו היה מבוסס כולו סביב ניסיון. כדי מסננים בצורה אפקטיבית אנשי ללא ניסיון על בסיס הכישורים בלבד?
השני – מערך ההכשרה של אנשי בסיילס נבנה סביב הכשרת אנשי מכירות בעלי רקע במכירות ללמד אותם כיצד מוכרים מאנדיי. לא היתה לנו תשתית להכשרת אנשים ללא ידע או ניסיון כלל בסיילס.
החלטנו להקים אקדמיית מכירות שבה נלמד אנשים בעלי כישורים מתאימים את יסודות המכירות, ותו“כ התהליך נלמד גם להכיר אותם לעומק ונעמוד על התאמתם לחברה.
עוד אודות הסיבות להקמת האקדמיה, האתגרים שנתקלנו בהם בדרך, ההישגים עד כה והצעדים שאנחנו מתכננים להמשך ניתן לשמוע בפרק הפודקטסט שהקלטנו, ולינק יהיה בתגובה הראשונה.
ולכל מי שלקח חלק בפרויקט הענק הזה, שאני מקווה שיעשה שינוי חברתי אמיתי בישראל וגם יסייע לנו ולחברות אחרות להמשיך לצמוח.