היי, זה יובל סמט 🙌 הקמתי את RiseUp רייזאפ יחד עם Tamara Cohen Iftach Bar וHanan Rubin ואני גאה להיות המנכ״ל של חבורה חדורת משימה חברתית 💪
ברייזאפ אנחנו הופכים את הסיפור של כולנו עם כסף לקל ואפילו מהנה. אנחנו מתחברים לנתוני חשבונות בנק וכרטיסי אשראי (הידד לחוק הבנקאות הפתוחה 🎉), מזהים את האיזורים שמטרידים את הלקוחות שלנו ועוזרים להם להרגיש בטוחים עם הכסף שלהם, בתמיכה של קהילה ענקית של אנשים דומים להם. בחרנו להתמקד בשוק הישראלי בשנים הראשונות ובחודשים הקרובים אנחנו משיקים באירופה. בלבנו פועמת המשימה החברתית, לתת את ההזדמנות והכלים לכל אישה ואיש לטפס בסולם הסוציו אקונומי, לא משנה באיזה מיקוד נולדו.
כשהקמנו את החברה נתקלנו באתגר מעניין, לשכנע לקוחות פוטנציאלים לאפשר לנו לגשת לחשבון הבנק שלהם כדי לקרוא נתונים באופן אוטומטי. קיימנו עשרות חוגי בית בכל הארץ ממש כמו סוכנות וסוכני מכירות של טפרוור, גייסנו מאות לקוחות פנים מול פנים והתחלנו לנהל איתם שיחה רציפה בוואטסאפ. תוך מספר חודשים מצאנו (1) בעיה מובהקת, (2) ערך ברור בפתרון הבעיה ו(3) דרך קלה להנות מהערך. למדתי מאדוה הנהדרת שקוראים לזה בעברית מוצר מינימלי בר קיימא!
אז הגעתי לפרק עם Adva Shisgal לדבר על MVP. מה זה הדבר החמקמק הזה, איך להשיג אותו ולמה אני בכלל חושב שלא נכון להשתמש בהגדרה הזאת, אלא תמיד להגדיר ולהשיג מטרות איכותיות ברורות.
הקטע המגניב הוא שהכלים עליהם אנחנו מדברים בפרק ממש רלוונטים לשלבים המוקדמים בסטארטאפ, אבל גם לבניית מוצרים חדשים או פיצ׳רים משמעותיים כשהחברה כבר בוגרת יותר, ממש כמו החוויה שלנו עכשיו בהשקה באירופה. ניסיתי להגדיר בצורה יחסית מובנית את הדרך למציאת MVP ובעידודה של אדוה, גם מה MVP הוא לא. רמז: אם אין לכם מושג לגבי התכנות טכנית וכלכלית, זה אולי מינימלי אבל לא בר קיימא!
אז אם את או אתה בתחילת הדרך כיזמיות ויזמים, מנהלות מוצר בחברת צמיחה או מנכלית שמרגישה שהצוות מתקשה לבנות מוצרים חדשים, זה אחלה פרק בשבילכם ובשבילכן/