איך ליצור קשרים, לעבור ראיונות ולהשתמש ב-AI כדי לעבור את הסינון - מחפשי עבודה? האירוע הזה בשבילכם
להרשמה

283: בואו נדבר על Startup for Startup – פרק מטא במיוחד

הפרק הזה תומלל באמצעות שירות AI – אם מצאת טעות, נשמח לקבל עדכון כאן

אדוה: [00:00:00] 

היי כולם. אני אדווה שיסגל. 

 

דריה: [00:00:02] 

ואני דריה ורטהיים,

 

אדוה: [00:00:03] 

ואתם הגעתם לפה וביחד וביחד ואתם הגעתם לסטארט אפ פור סטארט אפ. ואולי נגיד שהאנרגיה פה קצת אחרת בחדר כי אני ודריה פה ביחד וזה אף פעם אף פעם לא קורה. אז אנחנו גם כזה לא כל כך יודעות איך להתנהל עם זה. עדיין לא הסתכלתי לה בעיניים מאז שזה התחיל. הנה זה קורה, זה קורה, אבל הסיבה שאנחנו פה שתינו זה כי לקראת סוף 2024 רצינו לעצור ולסכם [00:00:30] את השנה ואת הפעילות שלנו עם כל מה שחשוב לנו שתדעו על סטארט אפ פור סטארט אפ. אנחנו בעצם במין איזה חודש כזה שאנחנו מפנים, מפנות זרקור לכל האימפקט שעשינו בזכותכם. ורגע רצינו לוודא שאתם מכירים גם אותנו ולשתף אתכם, את הקהילה שלנו, באיך אנחנו תופסות את היוזמה הזאת ואת הפעילות של הקהילה ומה התפקיד שלנו בתוכה, וגם קצת על מה מאתגר אותנו עדיין ומה אנחנו מתכננות ל 2025. את רוצה להוסיף משהו?

 

דריה: [00:01:00] 

בואי [00:01:00] נתחיל.

 

אדוה: [00:01:01] 

יאללה. 

 

אדוה: [00:01:16] 

טוב אז דריה שנייה הפרק.

 

דריה: [00:01:19] 

רגע, בואי בואי שנייה. בואי שנייה, אני אתייחס לפיל שבחדר. בדיוק. אוקיי, מי מאיתנו הפיל? אני? כי אני בהריון. 

 

אדוה: [00:01:25] 

אתם לא יודעים שדריה זה בעצם הפרק האחרון, נכון? [00:01:30] או אחד האחרונים שאת מקליטה לפני שאת יוצאת לחופשת לידה?

 

דריה: [00:01:33] 

אני לא הבנתי את זה עד עכשיו אז תודה שאמרת לי זה מגניב, זה לא מלחיץ בכלל.

 

אדוה: [00:01:36] 

אז עכשיו כולם יודעים את זה גם, אבל לא, את לא הפיל שבחדר את אולי פיל פילון. את אף מתוקה, אבל כן, בעצם אף פעם אנחנו לא יושבות פה ביחד,

 

דריה: [00:01:46] 

נכון?

 

אדוה: [00:01:47] 

תמיד רק אחת מאיתנו. מנחה. מנחה. ועכשיו יש פה דאבל מוזרות כי גם אנחנו ביחד בחדר, אז כל אחת נחשפת לפרסונה הפודקאסט של השנייה וגם אני מראיינת אותך שגם זה גם לא קרה אף פעם. זה [00:02:00] כאילו קרה קצת. עשינו את פרק על 200 על הפודקאסט, אבל היינו כזה ביחד עם ליאור. גם זה היה יותר שיחה מאשר ראיון. זה בכלל אוריינט. אותנו אני ראיינתי אותך בתיכון, אז באמת זה לא קרה. עדיין לא אני.

 

דריה: [00:02:12] 

אני יושבת פה בצד ההופכי שאני תמיד יושבת בו הצד של המרואיין ולא הצד של המראיינת, וזה פשוט כל הסיטואציה מוזרה לי. חייבת להגיד. 

 

אדוה: [00:02:23] 

נכון, וגם כאילו אני ודנה באופן כללי רוצות כבר הרבה זמן לעשות את זה. סתם לעשות פודקאסט על תיאוריות קונספירציה [00:02:30] בכלל. אז אז בכלל בא לי לדבר פה על דברים אחרים. אולי התפלק לנו, אולי לחלק לנו פתאום כל מיני דברים על האילומינאטי. אבל, אבל לפני זה אנחנו רגע כאילו אני חוזרת כבר שש וחצי שנים אחורה, בעצם לפרק הראשון אי פעם שהוצאנו והוא דיבר על למה אנחנו, למה אנחנו עושים את זה? ובעצם הכל גם התחיל מהרצון שלנו לשתף ידע וניסיון לכל מי שלא מעט הסטארטאפים מעניינים אותו, וגם הנחנו את זה בכל אחד [00:03:00] מהפרקים, לפחות במאה הראשונים שלנו. נלחמתם אם זה היה בפתיח נכון. ואז שוב בפרק 100 חזרנו לנושא הזה ודיברנו עוד פעם גם עם רועי וערן על למה אנחנו עדיין עושים את הפודקאסט? אז עכשיו אנחנו אוטוטו בפרק 300, אז אני רוצה עוד פעם לשאול אותך את השאלה הזאת ולהגיד למה אנחנו בכלל עוד פעם עושות כזה פרק? ואולי גם למה אנחנו עושים את זה?

 

דריה: [00:03:21] 

מהמם. אז נכון, יש באמת את פרק אפס ופרק 100 באמת שם. ליאור ורועי [00:03:30] וערן מאוד דיברו על הסיבות להקמה של סטארטאפ for סטארטאפ. שש וחצי שנים זה הרבה זמן ואני חושבת שעברנו גלגולים ולאורך הדרך. ועכשיו כשאנחנו עושים באמת מין חודש כזה שהמטרה שלו זה לחגוג את כל האימפקט שנוצר בזכות היוזמה, חשבנו שזה גם רעיון טוב לעצור ולהגיד איך אנחנו התפתחנו לאורך הדרך. מה? אנשים אולי לא מכירים ושווה [00:04:00] להם לדעת על הפעילות שלנו ולדעת גם איך הם יכולים ממש לקחת חלק בזה. וגם באמת עוד מעט 300 פרקים. זו הזדמנות מדהימה לעצור ולסכם את מה שקרה עד עכשיו. אז רגע, למה אנחנו בכלל יושבות ומדברות פה לדבר רגע על למה אנחנו? למה אנחנו כאן? כאילו למה? למה סטארט אפ סטארט אפ עדיין כאן?

 

אדוה: [00:04:23] 

כן, נראה לי שכן.

 

דריה: [00:04:25] 

מהמם! אז אני חושבת שיזמה זאת התחילה באמת [00:04:30] כזה ב 2018. לרגע לא הייתה מחשבה שנגדל להיות מי שאנחנו היום. זה התחיל באמת מתוך הרצון הקטן הזה או התחברות למטרה של להקים סטארטאפ זה דבר מאוד מאוד בודד וחוויה שהיא מאוד מאתגרת והרבה פעמים גם תחושה שאת עושה משהו שכנראה אלף אנשים עשו לפנייך, אבל עדיין אין לך מושג מה את עושה ורצינו לעזור לאנשים שנמצאים שם [00:05:00] וזה גדל. זה גדל הרבה יותר ממה ש דמיינו וחשבנו שזה יהיה. זה באמת התחיל. התחיל משיחות עם יזמים ויזמות, המשיך לפודקאסט במטרה באמת להגיע לקצת יותר אנשים, ואני עדיין זוכרת את השיחה לפני. לא יודעת כנראה חמש שנים עם הצוות של ליאור כזה מגיעה ואומרת לנו אתם לא מבינים כמה אנשים מגיבים לפודקאסט, כאילו אפילו לא מדדנו את זה, אז אפילו לא ידענו על מה להסתכל וזה פשוט הלך [00:05:30] וגדל והתפתח למה שזה היום, שזה הקהילה כזה קהילה ענקית שנקראת סטארט אפ סטארט אפ. והיום החזון שלנו יותר גדול. מהמטרה הראשונית החזון שלנו הוא לדחוף את האקוסיסטם קדימה, שזה דבר גדול. אנחנו גם כל הזמן מדברים על זה בצוות וזה יכול לתפוס המון המון צורות שונות, אבל אנחנו מבינים שיש לנו כבר כיוזמה אחריות שהיא יותר גדולה מרק מרק [00:06:00] במירכאות, אבל רק לשתף ידע או רק לעזור ליזם עכשיו שנמצא באיזו נקודה קשה. אנחנו בנקודה שיכולה ממש להסתכל על כל האקוסיסטם, על כל הסטארטאפים שנמצאים בו ולהבין איך אנחנו יכולים להשתמש בכוח הזה שצברנו לטובה ובאמת לעשות פה שינוי בשיח, באיך שאנשים מדברים אחד עם השני, באיך שאנשים עובדים אחד עם השני ובאים באקט שאפשר לעשות ממש אקוסיסטם שלם. [00:06:30]

 

אדוה: [00:06:30] 

אוקיי, אז אולי זה זמן טוב רגע להגיד איך היוזמה נראית היום? כי נראה לי שאנחנו מאוד מכירות. הרבה פעמים אנשים אומרים רגע, מה, אתם לא רק פודקאסט? רגע, אתם לא רק קהילה? אז אנחנו משהו מאוד מאוד רחב מזה היום. אז אולי רגע תספרי מה בכלל קיים ביוזמה ואולי גם קצת מספרים לפלפל פה את העניינים קצת.

 

דריה: [00:06:48] 

מגניב. אז מי ששומע אותנו עכשיו יודע שיש לנו פודקאסט. יודע גם להסתכל באיזה מספר פרק אנחנו. אבל נגיד שבאמת אנחנו רצים כבר כל שבוע. יש [00:07:00] לנו למעלה ממיליון 200 האזנות שזה.

 

אדוה: [00:07:03] 

מטורף.

 

דריה: [00:07:03] 

מטורף ובלתי נתפס. ומה זה אומר בכלל? מעבר לזה יש לנו את הקהילה ששוב הקהילה זה הרבה דברים, אבל היא חיה ביום יום מתקיימת בפייסבוק ששם אנחנו עוד מעט חוגגים 30 אלף חברים, שזה גם סופר מרגש ממש. שכמובן מי שנמצא בה זה כל מי שהוא חלק באמת באקוסיסטם הזה של הסטארטאפים פאונדים, פאונד, אריות, משקיעים, [00:07:30] עובדים ועובדות וכל מי שרואה את עצמו חלק מהתעשייה. הקהילה היא גם כאילו אמרתי שהיא עוד דברים. אז נגיד גם שזה תוכניות מנטורינג ואירועים על בסיס שבועי. עשינו ב 2002 03 ואנחנו נגיע לזה גם ב 2024 ואולי יותר. עשינו 50 אירועים בשנה. זה אירוע בשבוע, זה דבר מטורף וזו הדרך של הקהילה לפגוש אחד את השנייה, להכיר, להכיר את האנשים מעבר למסך ובאמת באמת להתחבר. וזה דבר מדהים [00:08:00] שקורה.

 

אדוה: [00:08:00] 

כן, הפייסבוק הוא בסוף הזה שהוא מימוש של הקהילה הזאת, אבל היא מתקיימת בהרבה מאוד דברים גם מחוץ לפייסבוק עצמו בדיוק.

 

דריה: [00:08:09] 

יש לה המון צורות. והמקום השלישי זה האתר שלנו שהוא ממש הפך להיות כזה. המוצר של סטארט אפ פור, סטארט אפ שמעבר לזה שהוא ספריית תוכן מטורפת והפך להיות כזה באמת כזה סוג של אינציקלופדיה לסטארטאפים יש שם. כנראה אפשר למצוא שם תשובה לכמעט כל אתגר ש תתקלו בו. יש [00:08:30] לנו גם את פלטפורמת החיבורים שלנו, שזה מה שאנחנו מאוד מתגאים בו ושמנו עליו המון המון פוקוס. בשנה האחרונה יש לנו כבר מעל עשרת אלפים יוזרים שנמצאים שם ובעצם בעצם בא לי להגיד שזה כזה לינקדאין, אבל יותר ביתי וידידותי. המטרה היא דווקא להפחית את כל העניין של הודעות קרות או פניות קרות. יש שם משקיעים משקיעות. יזמים שמחפשים שותפים, אנשי [00:09:00] מוצר ושיווק שרוצים לעזור ואפשר לקבוע איתם פגישה פשוט ברגע. ונוצרו כבר מעל 5000 חיבורים דרך הפלטפורמה הזאת, שזה סופר מרגש.

 

אדוה: [00:09:10] 

ממש ואולי גם עוד משהו משמעותי שקרה תכלס. לדעתי בשנה, אולי שנה וקצת האחרונות, זה שכמעט בכל אחד מהותיקים שלנו גם נולדו, נולדו לו ילדים כאלו שהם הרבה יותר ספציפיים. אז למשל בהקשר של הפודקאסט יש היום גם את פרודוקטיבי שהוא פודקאסט רק [00:09:30] על ניהול מוצר, ובהקשר של הקהילה יש לנו הרבה קהילות בת קהילת מוצר ויש קהילת פאונדרס יות ויש קהילת HR, וגם בהקשר של האתר והחיבורים אז יש חיבורים יותר ספציפיים ויש חיבורים שהם רק למשקיעים וחיבורים שהם רק לקויי פאנצ'ים. וכאילו באמת אני חושבת שאנחנו הולכים לאיזה מקום שהוא גם מנסה לתת, גם מענה הוליסטי, אבל גם ממש מענה לאתגרים המשוייכים לקבוצות ספציפיות לגמרי.

 

דריה: [00:09:54] 

אני חושבת שאחד האתגרים שהיו לנו לאורך הדרך זו העובדה שכל כך גדלנו. ניקח לדוגמה [00:10:00] את הקהילה אז 30 אלף אנשים. אין מה לעשות. דברים שהיא יזמת הייתה משתפת בקבוצה של אלף אנשים שאת מרגישה בנוח לבוא ולהגיד וואלה, אני סוגרת את הסטארטאפ שלי, אני מרגישה חרא. יש עדיין אנשים שעושים את זה, אבל יותר קשה להרגיש את האינטימיות הזאת ב 30 אלף אנשים, ולכן אנחנו מנסים לתת את המענה הזה לצרכים יותר ספציפיים. באמת דרך כל מה שציינת, דרך פרויקטים שהם נקודתיים [00:10:30] יותר ונותנים מענה לקבוצות קטנות יותר, ואנחנו כנראה גם להתרחב במקומות האלה. נקים עוד קהילות באת וניתן עוד פתרונות שהם יותר ספציפיים. ואם למישהו יש רעיונות כאלה אז תכתבו לנו.

 

אדוה: [00:10:44] 

כן, בכלל כל הפרק הזה אנחנו הצלחה של הפרק הזה. תכלס נהיה אם נקבל הרבה מאוד הודעות עם הצעות לדברים שהייתם שמחים לראות עוד מהם. אז אמרתי אתגר ויש עוד כמה אתגרים שאני רוצה לדבר עליהם, אבל יש עוד פיל בחדר שאנחנו צריכים להתייחס אליו, שזו אולי השאלה [00:11:00] שאנחנו נתקלות בה הכי הרבה פעמים בכל מיני צורות ואופנים. ואני אתן פה איזו דוגמה אחת שקיבלנו ממש באוגוסט השנה, וזה גם הייתה השאלה שעלתה בקהילה ואז בדיון ממש מעניין. וזה משתמש בשם רז. נקרא לו רק רז ששאל היי שאלה לכאורה מאוד אישית, אבל בעצם לדעתי גם מאוד רלוונטית לנו החברים בקהילה. מה בעצם המטרה של סטארט אפ או סטארט אפ? למה מנדי הקימו את החטיבה הזאת ומה ה API שלכם להצלחה? [00:11:30] אז דניאל, הבמה שלך ואולי אחת ולתמיד שניה נענה באמת על השאלה הזאת מה המטרה שלנו ולמה ולמה מנדי עושה את זה?

 

דריה: [00:11:39] 

כן, אני חושבת שנגעתי בזה בהתחלה ובאמת זה הוקם מתוך הרצון לעזור לי אז זה מביא יזמות. הערכים והעקרונות שלנו נשארו זהים לאורך כל הדרך. זאת אומרת באמת השאלות הכי נפוצות שאנחנו מקבלים זה מה יוצא למדי מזה. איך זה? איך זה הופך להיות יוזמת [00:12:00] מיתוג מעסיק או יוזמה שיווקית למען או לא יודעת כל מיני רעיונות כאלה. המטרה שלנו נשארה זהה כשהמטרה היא לתת ערך לאקו סיסטם. זה שומר עלינו מאוד מאוד מפוקסים לאורך כל הדרך. אז ברור שהיו פה אדוות. הדבר ברור שהיו פה אדוות לאורך הדרך שהן מדהימות למדי כחברה. כן, אנשים זוכים להכיר את התרבות [00:12:30] של החברה דרך הפודקאסט, לשמוע על המוצר, אולי להבין אם הם רוצים לעבוד פה מגניב זה מעולם לא הייתה המטרה, ואני חושבת שאם זו הייתה המטרה גם הפעולות שלנו היו נראות מאוד מאוד אחרת, וכנראה השיחות בפודקאסט היו נשמעות אחרת, וממה שהיינו עושים בקהילה היה הרבה יותר מפוקס מאנדיי. אז זה שנייה כזה? נשים את זה על השולחן. אנחנו פה בשביל לתת בחזרה לאקו סיסטם הישראלי. אני חושבת שיש בזה משהו אפילו [00:13:00] קצת ציוני. אוקיי, זו הדרך של מאנדיי לתת בחזרה למקום שהיא צמחה ממנו. יש לנו גם פרק שרועי ויעל מדברים על למה הם בחרו להקים את החברה דווקא מישראל, אז אני חושבת שזה עוד איזה נדבך בתוך הבחירה הזאת לשבת כאן ולהקים כאן חברה גדולה. אנחנו גם נותנים בחזרה לקהילה.

 

אדוה: [00:13:20] 

כן, ואני חושבת שמשהו שאני תמיד נדהמת לגלות וכזה גורם להבין את הערך של הדבר הזה. ושוב, זה גם קצת מוציא את זה מאיתנו. זה שמלא מלא מלא מלא אנשים באקו [00:13:30] סיסטם מאוד מאוד רוצים לעזור אחד לשני כאילו מאוד אני לא חושבת שיש יזם או יזמת אחד למשל שפניתי אליהם ואמרו לי לא, אנחנו לא רוצים. אולי לכל אחד יש את הקונסטלציה שמתאימה לו. חלק רוצים לכתוב בלוג, חלק רוצים, אבל אין אנשים שלא רוצים לעזור. ואני חושבת שהחשיבות אולי הכי גדולה שלנו, היא להיות הפלטפורמה שמאפשרת להם לעזור גם שוב, זה אף פעם לא היה. אנחנו עוזרים ומצילים את האקו סיסטם. זה ממש לא. וזה מדהים בעיניי לראות [00:14:00] את את שוב, איך אנחנו מצליחים להיות המאפשרים של כל מי שרוצה לתרום ולעזור ולהיות איזה בית לדבר הזה וכזה. אולי בהמשך לזה הזמין מיני שאלה האחרונה של רז שהוא שאל, ואולי הוא לא יודע שהוא נוגע באחת הנקודות הכי הכי רגישות ומאתגרות שלנו. זה מה ה Kpi שלנו להצלחה.

 

דריה: [00:14:20] 

נכון. אז נורא נורא קשה למדוד אימפקט, בטח כשהוא לא מתורגם בחזרה ROI. אנחנו לא בודקים כמה דולרים הכנסנו [00:14:30] למענה בחזרה או כמה אנשים התחילו לעבוד כאן כי הם אהבו לשמוע אותך בפודקאסט.

 

אדוה: [00:14:38] 

מקווה שהרבה.

 

דריה: [00:14:39] 

מקווה שאתה. בדוק שהרבה. מה אנחנו כן מודדים? Process? באמת למה שאנחנו. לערך שאנחנו מנסים לתת? מה זה אומר? אם הפודקאסט בא לשתף ידע ואני? המטרה שלי זה לתת ידע כמה שיותר פרקטי עכשיו בנושא עיצוב מוצר, אז אני [00:15:00] רוצה לוודא שכמה שיותר אנשים הקשיבו לפרק הזה, לפחות לרובנו, ולא נטשו בו על ההתחלה. וזה יתן לי איזו אינדיקציה שבאמת כנראה קיבלו ממנו איזה שהוא ערך. גם דיברנו על זה בהרחבה בפרק 200 שלנו. באמת? בשאר הפעילות שאנחנו עושים זה מאוד אינדיבידואלי, אבל כמובן שבקהילה אנחנו רוצים להישאר רלוונטיים, אז אנחנו נבדוק Engagement, נבדוק את סוגי התכנים שעולים ונראה שהם באמת משקפים גם [00:15:30] את המצב שקורה בארץ. זאת אומרת, אולי תיכף נשתף איזה דוגמה? כן? ובאתר כמובן את ההתנהגות של היוזרים, אבל באמת אנחנו מנסים כל הזמן להשתמש במדדים שנותנים לנו איזושהי אינדיקציה שהקהל שלנו חוזר אלינו, ואם הוא חוזר אלינו זה אומר שהוא ממשיך לקבל מאיתנו ערך וממשיך לצרוך את התכנים שלנו, ובתקווה גם משתף בעצמו שזה אולי הדבר הכי חשוב. אז אלה הדברים שאנחנו מנסים למדוד. אני [00:16:00] אתן כדוגמה אולי פעם אחת שזה איך כזה שמענו מהשטח שמשהו לא עובד. אז הייתה תקופה שבאמת עשינו איזשהו חודש. נושא. והוא פשוט לא עבד במספרים. ההאזנות של הפודקאסט היו נמוכות יותר ו engagement בקהילה. ואני ממש זוכרת שעשינו איזה ישיבת חירום כזה בצוות להבין מה קורה, מה קורה, למה [00:16:30] דברים לא עובדים? והעלינו מלא השערות ואז. ואז בסוף שניה עצרנו ואמרנו רגע. כאילו קורה פה פשוט משהו גדול יותר ממה שאנחנו מתעסקים בו. זה לא משנה אפילו מה היה הנושא. אני לא כזה זוכרת. אבל הדבר שאז התעלמנו ממנו זה היה משבר תעסוקה שבדיוק ממש ממש פרץ ולא נתנו לו מספיק מקום בקהילה. ובישיבה אחת, כאילו החלטנו לשנות את כל התכנון [00:17:00] החודשי וגם לחודשים הקרובים ושנייה רגע להתעסק במשהו שהוא הרבה הרבה יותר גדול ממה שניסינו לדבר עליו וראינו את זה במספרים ברגע.

 

אדוה: [00:17:09] 

כן, אני חושבת שהרמנו כזה באיזה שלושה ימים הרמנו חודש. נושא על חיפוש עבודה.

 

דריה: [00:17:14] 

כן.

 

אדוה: [00:17:15] 

וזה התפוצץ.

 

דריה: [00:17:16] 

זה ממש התפוצץ כאילו ראינו את זה ברמת ה engagement בכל הפלטפורמות שלנו וזה ממש זה כאילו זה האינדיקציה הכי טובה שבסוף הקהל שלנו, הקהילה שלנו אומרים לנו הנה אתם מתעסקים בדבר הנכון. זה מה שאנחנו רוצים. [00:17:30] אז נראה לי שזה קצת מסכם את איך שאנחנו מנסים לעבוד. איך אנחנו מנסים? להישאר מחוברים לשטח כזה ביום יום? שוב, זה כל הזמן מאתגר, כי לא תמיד גם יש איזה משבר נורא גדול של חיפוש עבודה. ואנחנו אומרים אה, כן, זה מה שצריך להתעסק בו. לפעמים זה דברים כאלו שהם הרבה יותר בניואנסים.

 

אדוה: [00:17:49] 

כן, וגם אני חושבת שזה עוד אתגר בהקשר של זה הוא שמאוד ברור לנו היום, או לפחות 90 אחוז. ברור לנו היום איך למדוד כל ורטיקלי בנפרד. זאת אומרת, איך למדוד את הפודקאסט, [00:18:00] איך למדוד את הקהילה, את האתר. אבל עוד לא מצאנו מדד אחד שהוא כוכב צפון שלנו כיוזמה.

 

דריה: [00:18:08] 

נכון, בסוף האימפקט האמיתי זה אימפקט שהרבה יותר קשה לנו לראות. זה שותפים שמצאו אחד את השנייה דרכנו זה סטארטאפ שיצליח לגייס כסף כי הם הכירו את המשקיעים דרך הפלטפורמה שלנו. זה אנשים שהכירו בקהילות באת והם עכשיו יש להם כזה קולגות להתייעץ איתם על בסיס קבוע [00:18:30] וזה דברים ש א. מאוד מאוד קשה לכמת במספרים. וב. גם הרבה פעמים פשוט לא מגיעים אלינו כי זה קורה. זה קורה ביום יום כזה. זה קורה בחיים, נכון?

 

אדוה: [00:18:42] 

אז זה משמח לדעת שזה קורה. פשוט הלוואי שהיינו יודעים יותר יותר. כן, אוקיי, אז אנחנו כבר באתגרים. אז אני אז אני זורמת עם זה. ואני רוצה שרגע נמשיך עם. כאילו מה עוד? מה עוד מאתגר בעשייה שלנו? תכל'ס, על חלק מהדברים. אז דיברנו על מדידה ודיברנו גם על ה. זה אולי על האתגר להישאר מחוברות לשטח האתגר [00:19:00] הבא, כי יש עוד אתגרים היה הנושא של של ה scale. אני חושבת שהזכרת את זה גם במשפט, אבל היי, תרחיב לי על זה.

 

דריה: [00:19:08] 

כן, אז אז גם אני חושבת שזה צרות בסוף זה צרות טובות, אבל בגלל הסקיל שהגענו אליו שאנחנו נוגעים באמת בעשרות אלפי אנשים בחודש. יש משהו גם שם מתפספס ברמת העומק שאנחנו יכולים לרדת אליו. יש דברים שמאוד מאוד קל לנו לדבר עליהם, שאנחנו [00:19:30] עושים אותם במן די, ולרוב הם יגעו באתגרים או שהם באמת. אנחנו ממש ממש משתדלות ביצירת התכנים. לוודא שזה רלוונטי גם לסטארט אפים קטנים, גם לסטארט אפים גדולים או לסטארט אפים מכל מיני תחומים. אבל לא תמיד זה יתאפשר בסוף. מאנדיי חברת SaaS B2B. הדברים שאנחנו יודעים לדבר עליהם נוגעים לדייט של מאנדיי כחברה. אז זה לא תמיד יהיה רלוונטי לכולם ואז [00:20:00] האתגר שלנו זה כזה. איך נשארים רלוונטיים או יוצרים מספיק תכנים שהם רלוונטיים לעשרות אלפי אנשים שיש להם אמנם מכנה משותף גדול של עבודה בסטארט אפ, אבל גם יש להם שוני מטורף. ופה באמת נכנסות הקהילות באת והדברים היותר מעמיקים שאנחנו מנסים לעשות, אבל זה עדיין זה אתגר ענק. לא יודעת. עשינו פרק אחד על B2C שהתפוצץ כי כנראה כל כך הרבה אנשים מתעסקים בזה. אנחנו [00:20:30] לא מספיק, אז פרק אחד נתן כנראה מענה להרבה מאוד אנשים, אבל בטוח שיש עוד כל כך הרבה דברים שאפשר לדבר על הנושא הזה. אז זה נשאר ויישאר כנראה אחד האתגרים הגדולים שלנו.

 

אדוה: [00:20:42] 

ואולי זה גם בעולמות של צמיחה. אבל, אבל אתגר ממקום קצת אחר זה. זה גם נכון. איך אנחנו כאילו רגע מגיעים לקהל חדש ואיך אנחנו דואגים להישאר גם רלוונטיים אל מול דור חדש של של יזמים ושל עובדים שקיים פה.

 

דריה: [00:20:55] 

לגמרי, כאילו גם צריך להגיד את זה. פייסבוק. לא [00:21:00] יודעת אם אנשים ממילא שואלים אותנו עכשיו, אבל פייסבוק זה לא. זה פלטפורמה של קצת בוגרים. כן? כאילו אנחנו, אנחנו כלולות בזה. אבל בסוף היזמים הבאים, היזמים שהם עכשיו בני 20, 24, 25, לא בטוח שהם משתמשים בפייסבוק כמו שחברי הקהילה הקיימים משתמשים בו, ואנחנו חושבים הרבה מאוד ועובדים מאוד קשה לנסות למצוא גם פתרונות קהילתיים שיחיו מעבר לפלטפורמה [00:21:30] הזאת כדי באמת להישאר רלוונטיים ולצמוח גם ברמת הקהל שלנו. גם נגיד שחלק מהעובדה שאנחנו יוזמת יוזמה של Doing good ויוזמת אימפקט, זה שאנחנו לא שמים כסף על שיווק. לא שמים שקל אחד על על גדילה שהיא לא אורגנית, ובעצם אנחנו מסתמכים הרבה מאוד על צמיחה, על כזה גדילה מפה לאוזן שאנשים ימליצו עלינו וזה עובד ועובד נהדר. [00:22:00] אבל יש עוד כל כך הרבה אנשים שאנחנו יודעים שיכולים לקבל ערך ממה שהיוזמה הזאת עושה וקשה להגיע אליהם. קשה להגיע אליהם בלי לשים על זה שקל. אז אני חושבת שזה גם איזשהו אתגר שאנחנו מנסים תמיד לפצח איך להיות ויראלים, איך לקבל את ההמלצות האלה מאנשים בלי שאנחנו באים ואומרים בואו תמליצו עלינו, אלא באמת לוודא שפשוט הערך הוא מספיק גדול כדי שאנשים יעשו את זה.

 

אדוה: [00:22:27] 

אז האמת, דריה, שזו הזדמנות אולי לדבר [00:22:30] באמת על מקומות או מייל שונים שהרגשנו שאנחנו באמת נותנים ערך גדול לאנשים ואולי אפשר. נתחיל בשביעי לאוקטובר, ששם אני חושבת שממש הרגשנו את המשמעות בעשייה שלנו וגם את הכוח של הקהילה. ולראות את כמות האנשים שהתגייסו ותרמו מהזמן שלהם. וזה היה מדהים ולדעתי זה היה מזמן מאוד מאוד משמעותי עבורנו.

 

דריה: [00:22:58] 

זה היה מאוד מאוד משמעותי. [00:23:00] שמיני לאוקטובר היה לנו ברור שאנחנו שוב, כמובן, כולנו התעוררנו למציאות אחרת. גם הקהילה הייתה אחרת. והקהילה לדעתי בחודש הראשון של המלחמה. פשוט שינתה צורה לחלוטין והפכה להיות סוג של חמל לכל מה שהוא. יוזמה טכנולוגית שבה לסייע למאמץ המלחמתי. ואכן, [00:23:30] כמות הפוסטים שהיו, כמות התגובות והעזרה שניתנה לכל אחת מהבקשות שלו שם. זה באמת היה עוצמתי ברמות, ואני חושבת שזה באמת ממש המחיש לנו את הכוח שיש בקהילה הזאת, וכמה יכולה לעשות טוב גם במקומות שאנחנו לא מצפים להם. פשוט כמה כוח יש לה. ואני אגיד שאפילו כזה. רק בימים האחרונים דיברתי עם [00:24:00] איזה יזם שלדעתי הכרנו סביב סביב השביעי באוקטובר, והוא אמר שהקהילה כאילו שהוא קיבל כל כך הרבה עזרה משם, שעכשיו שהוא מקים את הסטארט אפ הבא שלו, הוא כבר חושב איך להשתמש בעקרונות האלה של העזרה ההדדית בקהילה וכבר לעשות משהו לקהילה פה בארץ שהוא לא קשור למוצר שלהם, לא קשור לרווח ופשוט כזה מנסה להעביר את זה הלאה. אז אני חושבת שזה איזושהי דוגמה שהיא באמת ממחישה [00:24:30] את הכוח של הדבר הזה.

 

אדוה: [00:24:31] 

מדהים. באמת שזה זה דוגמה לעוד משהו שהיה פשוט מיילסטון משמעותי עבורי. אני חושבת שהשנה יותר מכל שנה אחרת קיבלנו פידבקים ושמענו מאנשים שקיבלו משהו מהיוזמה, בין אם כאלו ישירות מאיתנו. זאת אומרת באיזשהו אירוע ארגנו שאירגנו או פשוט פגשו מישהו בקהילה שעזר להם, ומה שזה עשה להם זה רצון להעביר את זה הלאה ולעשות את זה גם בעצמם. והם או מקימים עכשיו יוזמה או מפנים כזה שעה בשבוע להיפגש עם מישהו אחר [00:25:00] שנמצא שלב אחד לפניהם. ונראה לי שכאילו, לפחות עבורי, זה אולי הדבר הכי הכי משמעותי. אם אנחנו מצליחים לייצר תרבות של להעביר את זה הלאה. כאילו מבחינתי עשינו את שלנו.

 

דריה: [00:25:13] 

ממש. זה הדבר הכי חזק שאנחנו יכולים לעשות. כאילו אם כל אחד יעשה משהו טוב בשביל מישהו או מישהי אחרים באקוסיסטם, אנחנו נהפוך להיות באמת מפלצת ממש.

 

אדוה: [00:25:23] 

אה אוקיי, ועוד מעט זה לא משמעותי שכזה. כשחשבנו על הדברים האלה שבאנו לדבר עליהם, אז ציינו זה אירועי [00:25:30] Co Founder שהתחלנו לעשות ממש גם כזה לפני שנה וחצי. לדעתי משהו כזה. מה את? ספרי קצת עליהם?

 

דריה: [00:25:39] 

אז גם היוזמות האהובות עליי שנולדו בסטארט אפ סטארט אפ זה יוזמות שפשוט ראינו שאנשים מבקשים אותן בכל מיני פלטפורמות, פשוט באים אלינו ואומרים צריך את זה ואמרנו יאללה, בוא נרים משהו וראינו שזה אשכרה עובד, ומאז אנחנו ממשיכים. אז אחת מהן היא באמת המפגשים [00:26:00] שלנו למציאת Core Founder. שם ראינו שמלא אנשים מחפשים ושואלים. החלטנו לבנות כזה פורמט חדש של אירועים שבאמת כזה SEO וסיטי הוז יכולים לבוא לעשות פיצ לקבוצה של אנשים שבתקווה הם כולם רלוונטיים אליהם. רובם, וגם האימפקט של זה מדהים. כאילו אנחנו כבר יודעים על. לא לא. לא יודעת להגיד מספר.

 

אדוה: [00:26:28] 

ספציפי, אבל סדרה [00:26:30] כזו לפחות.

 

דריה: [00:26:31] 

לפחות וזה מה שחשוב, זה מה שאנחנו יודעים עליו. אנחנו מגלים כל הזמן על עוד על עוד סטארטאפים שהוקמו בזכות המפגשים האלה, וזה סופר מרגש. ושוב האימפקט של זה. זה כאילו אם עזרנו. אם עזרנו להקים סטארט אפ בישראל וואלה זה דבר מרגש.

 

אדוה: [00:26:46] 

כן, זה דבר גדול. אז אם אם הכרתם שותף או שותפה באירוע, ספרו לנו על 1 800 סטארט אפ או סטארט אפ סתם, אבל אתם יודעים שאם אתם מאזינים לו בספוטיפיי אז כן יש. Comments. אז מגניב [00:27:00] אם תגיבו ותספרו לנו שם. אם הכרתם את השותף שלכם דרך האירועים.

 

דריה: [00:27:04] 

או באופן כללי כזה משהו שהרגשתם שהיוזמה עזרה לכם בו.

 

אדוה: [00:27:08] 

כן, אנחנו באמת באמת מאוד נשמח לדעת טוב למי אנחנו מתקרבות לסיום. אז כן, בגלל שזה הפרק האחרון של דריה, אז אולי אם זה לא ייגמר, לא תצא לחופשת לידה אף פעם. אני פשוט אשאיר אותה פה ונמשיך לדבר.

 

דריה: [00:27:22] 

משאיר אותך.

 

אדוה: [00:27:24] 

אז דיברנו על מה שהיה ודיברנו על העבר היותר רחוק ועל העבר יותר קרוב. אני רוצה רגע הסתכלות קדימה, [00:27:30] מה לאן? כאילו גם דברי איתי בכזה בחזון הגדול מה בא לנו להיות. אבל גם שנה הבאה נגיד מה אנחנו מתכננים?

 

דריה: [00:27:39] 

וואי אז יש מלא תוכניות שזה מאוד כיף כי אני חושבת שאנחנו למרות שאנחנו קיימים הרבה זמן. אנחנו כל הזמן באיזה תחושה של כזה. יש עוד כל כך הרבה לעשות. אז שוב, כזה טווח רחוק אמרנו לדחוף את האקוסיסטם קדימה. עכשיו השאלה זה לפרק את זה. למה זה אומר בפועל? יש אלף דרכים שזה יכול לקרות בהם, נגיד רגע על הדברים שאנחנו כבר עושים ומה התוכניות שלנו שם? [00:28:00] אז בקהילה דיברנו על זה שהאתגר שלנו הוא פייסבוק, אז תמיד תמיד נרצה לפתוח את עצמנו לעוד פלטפורמות. אנחנו עובדים על זה, אבל הפוקוס. עוד פוקוס מאוד חזק שלנו. זה גם תוכנית מנטורינג שכבר עכשיו במחזור השלישי שלה ואנחנו הולכים להוציא עוד מחזורים וגם פה תוכנית שהיא קהילתית לחלוטין, כמויות של אנשים שפשוט מתנדבים להיות מנטורים וזה פשוט מדהים לראות כל פעם מחדש ויש לנו את הקהילות בת שלנו [00:28:30] אמרנו? יש לנו קהילת בת של פרודקט, של דאטה, של growth, של HR ושל פאונדרס יות. אנחנו כנראה נמשיך ונגדיל את זה גם בשנה הבאה. הפוקוס שלנו הוא שם. בפודקאסט נגיד שצפו לכמה סדרות חדשות שונות ומרגשות ממש.

 

אדוה: [00:28:47] 

שרוני, המפיקה של הפודקאסט, עובדת עליהן עכשיו במרץ והן הולכות להיות מדהימות ובעיקר גם אחרות ממה שאולי התרגלתם לשמוע מאיתנו עד עכשיו.

 

דריה: [00:28:56] 

לגמרי זה. נביא שם גם כל מיני חידושים, ובאתר [00:29:00] אנחנו בעצם הולכים להוציא מוצר שהוא מוצר של הקהילה, שזה סופר מרגש. בעצם הבנו שגם מה שעשינו עד עכשיו המוצר שלנו גם שהוא באתר הוא מאוד מאוד קהילתי. הוא נבנה על בסיס הצרכים של הקהילה של סטארט אפ פור סטארט אפ, ואנחנו הולכים לקחת את זה צעד אחד קדימה ובעצם לבנות איזשהו מוצר בטא שהולך להיות מושפע ברמה שבועית [00:29:30] מהקהילה עצמה. אז אנחנו הולכים. זה מה שנקרא כזה building in public. אנחנו הולכים ממש ממש לשתף את הקהילה בהתפתחויות של המוצר שלנו בפלטפורמות חיבורים וגם בעוד כמה דברים שנעשה באתר, וכל חברי וחברות הקהילה יוכלו להצטרף להיות משתמשי הבטא שלנו וממש להשפיע על איך ההתפתחות הבאה של סטארט אפ סטרטאפ הולכת להיראות. זה סופר מרגש. אנחנו הולכים לשתף על זה עוד פרטים [00:30:00] בקהילת פייסבוק שלנו. אז גם מי ששומע את זה ורוצה לשמוע עוד תעקבו. וזה אומר גם שזה יכול להתפתח לאלף כיוונים שונים. אז בעיניי זה סופר מרגש ואני ממש מחכה לראות לאן זה הולך להגיע.

 

אדוה: [00:30:13] 

מדהים. טוב דריה, אנחנו ממש בסוף משהו שאת רוצה להגיד לפני שאנחנו מסיימות.

 

דריה: [00:30:19] 

נראה לי שהייתי רוצה להגיד תודה. תודה לכל מי שהאזין לפרק הזה, אבל גם תודה לכל מי שהולך איתנו את הדרך הזאת שזו דרך ארוכה כבר. [00:30:30] תודה למי שלקח חלק, בין אם זה שיתף או שיתפה ידע בקהילה או היה באירועים שלנו אפילו אפילו להגיב למישהו ששואל שאלה זה לפעמים לא מבינים כמה ערך יש לזה לצד השני. ותודה לכל כאילו על כל הדברים גם שעוד ועוד נעשה ביחד. כן זה אני חושבת שכאילו אני ממש מתרגשת מלחשוב על זה.

 

אדוה: [00:30:56] 

ממש אני איתך ואני מצטרפת לתודה ובאמת [00:31:00] אנחנו לא לוקחים את הזמן של אף אחד שמוקדש לעזרה לאחרים כמובן מאליו, וזה כיף ומרגש כל פעם לראות.

 

דריה: [00:31:07] 

ממש.

 

אדוה: [00:31:08] 

וזהו. אז בפעם האחרונה על הפרק הזה אני כן אזמין אתכם שוב לדבר איתנו עוד דרך האתר או דרך הקהילה בפייסבוק או דרך האינסטגרם, או דרך הטוויטר, או דרך איפה שאתם נמצאים ואתם רוצים. כולם תחת השם סטארט אפ פור סטארט אפ. ואם אתם רוצים לעזור לנו לגדול ולהגיע לעוד אנשים או יזמים או עובדים בתעשייה שאתם חושבים שיכולים להרוויח מהקהילה שלנו, אז נשמח [00:31:30] שתשלחו להם פרקים שאתם אוהבים או תזמינו אותם להצטרף לקהילה וזהו להיום. אז תודה רבה דריה. זה גם משפט שאף פעם לא עברתי נכון?

 

דריה: [00:31:37] 

ותודה רבה אדווה.

 

אדוה: [00:31:39] 

ותודה רבה לכם שהאזנתם.

 

דריה: [00:31:41] 

יאללה ביי.

 

הניוזלטר שלנו

הירשמו וקבלו עדכונים על פרקים חדשים, כתבות, אירועים ועוד הפתעות!

רוצים לקחת חלק בשיתוף ידע?

אם גם אתם רוצים להצטרף למשימה שלנו להעשיר את האקוסיסטם בידע ותובנות, אם אתם רוצים לשאול אותנו משהו, אם אתם מרגישים שיש משהו שעזר לכם וכולם צריכים לדעת, נשמח לשמוע. 

iconתשאלו אותנו הכל
icon
המייל נשלח!
נותרו: 0 מיילים לחודש. מתחדש ב-1 לחודש
סגור
icon
הפגישה נקבעה!
נותרו: 0 פגישות לחודש. מתחדש ב-1 לחודש
סגור
סגור
icon
הבקשה שלך התקבלה, תודה :)
אנחנו עוברים על כל הפרטים, ובקרוב ניצור איתך קשר בנוגע לשולחן העגול.
סגור
icon
קיבלנו את בקשתך לפתיחת שולחן עגול!
נעבור על הבקשה ובימים הקרובים ישלח אליך מייל אישור והשולחן יופיע ברשימת השולחנות העגולים.
סגור

שליחת מייל

שליחת מייל למשקיע/ה