logo
Frame 13

נתנאל בן עמי,

9 טיפים להצלחה במקום עבודה חדש

2021-12-15

3 דקות קריאה

לפני לא הרבה זמן הצטרפתי ל-Elementor. עד כה זו הרפתקה. כל התחביבים שלי ברצף: פגישות חפיפה, סיעורי מוחות, למידה אינסופית, פלטפורמות חדשות, עיצובים, סרטונים, טקסטים, גלידות במקרר, שיחות היכרות. 16 שיחות היכרות. 16. וזה רק אלה שמתועדות ביומן שלי.

באלמנטור יש אנשים מדהימים. בגלל זה רציתי להגיע לשם. וכחלק מהאונבורדינג, ערכתי המון שיחות היכרות עם כל מי שצפוי לי ממשק עבודה משותף איתו או איתה. לכל שיחה כזו הגעתי עם 5 שאלות. 4 מקצועיות, ואחת שיצרה הבעות תוהות אצל חלק מהנשאלים. אני רוצה להצליח במה שבאתי לעשות באלמנטור, אבל זה בטוח לא תלוי רק בכמה אני טוב במקצוע שלי.

החלטתי להכין לי דף צ׳יטים קצרצר, שמבוסס על טיפים מהעובדים הווינרים שאיתם שוחחתי. וזו הייתה השאלה החמישית:

מה הטיפ שלך להתחלה מוצלחת כאן?

אני חושב שמדובר פה בזהב אמיתי לכל מי שנמצא בסביבת בני אדם, אבל גם למי שמתחיל עבודה חדשה. תודה רבה לכל מי שהקדיש לי מזמנו באלמנטור ונתן לי את הטיפים המדהימים האלו! בואו נתחיל:

  1. הקשרים שתיצור כאן, הם לא קשרים מקצועיים. הם קשרים אישיים. צור שיח משותף עם כל מי שיש לו פה: תכיר את כולם, דע על מה כל אחד עובד ותתעניין באמת. זה לא רק חשוב בשביל העבודה המשותפת, אלא גם כדי שיהיה לך מלא אפשרויות עם מי לשבת לארוחת צהריים.
  2. אם אתה נתקע בקיר, אל תיעצר ותחכה שמשהו יקרה. סלול דרך חדשה, תגדיר את מה שעוד לא הוגדר וקח יוזמה. ככה סטרטאפים גדלים, וככה נמדדת מקצוענות.
  3. אל תפחד מכלום. אל תפחד לשאול, אל תפחד להטיל ספק, אל תפחד להביע דעה.
  4. תכיר את המוצר והמשתמשים שלך בצורה פנומנלית: זה אומר לחרוש את המוצר מקצה לקצה, להתנסות בכל פונקציה אפשרית, להבין ממה המשתמשים נהנים וממה הם מתבאסים. (ופה תוספת קטנה מהעולם המקצועי שלי: זה בלתי אפשרי ליצור תוכן על מוצר, בלי להיות מי שמשתמש במוצר)
  5. תהיה צנוע. לא משנה כמה הרקע המקצועי שלך משמעותי, או איך שאתה חושב שצריך להפוך הכל ולהתחיל מהתחלה. מהסיבות הברורות, קח את הדברים לאט, תבין למה הם בנויים כפי שהם בנויים, ואם צריך, תהפוך הכל רק כשאתה מכיר את ההיסטוריה ואחרי שכולם השתכנעו שאתה צודק.
  6. תוודא שכולם יודעים איך אתה יכול לסייע להם להצליח להגיע למטרות שלהם. (התובנה שלי: הכישורים שלך שווים הרבה יותר כשלא רק אתה נהנה מהם).
  7. תבין מה חשוב לך, מה עושה אותך שמח - על מה אתה רוצה להתפוצץ, מה יביא אותך לאקסטרים. חשוב לטווח ארוך, תמצא את הדרך שלך להגיע לשם.
  8. צור מערכת יחסים טובה עם הבוס/ית שלך. בוס/ית זה כמעט כמו שידוך, או בליינד דייט. ככה או ככה אתם באותו המקום ויש רק צד אחד שקובע מה עושים מחר, אבל לפחות יש לכם את אותה המטרה.
  9. דע מה תיחשב הצלחה בשבילך. להתחיל לדהור זה החלק הקל, אבל לעבר מה? לאין אני מכוון? מה אני רוצה להשיג? כשיודעים לענות על השאלות האלה, מוצאים איך להגיע למקום הזה.

שתפו את הבלוג:

הירשמו לאיזור האישי

צרו פרופיל אישי באתר ותוכלו להתחבר לאחרים ואחרות, לקבל תכנים מותאמים אישית, ולשמור את התכנים שהכי מעניינים אתכם.

עוד תוכן בנושא:

הניוזלטר שלנו

הירשמו וקבלו עדכונים על פרקים חדשים, כתבות, אירועים ועוד הפתעות!

רוצים לקחת חלק בשיתוף ידע?

אם גם אתם רוצים להצטרף למשימה שלנו להעשיר את האקוסיסטם בידע ותובנות, אם אתם רוצים לשאול אותנו משהו, אם אתם מרגישים שיש משהו שעזר לכם וכולם צריכים לדעת, נשמח לשמוע. 

iconתשאלו אותנו הכל