אחרי שעליתי לארץ התחלתי לעבוד בסופר פארם, אבל הייתי מאחר באופן די קבוע לעבודה. זה קרה כי גיליתי עולם חדש לא הרבה זמן לפני זה: יצא האייפון הראשון, וזה הגניב אותי ברמות שמצמרר אותי רק לחשוב עליהן. הרגשתי שזו התחלה של עידן חדש ואני רוצה להיות חלק מזה. האפשרות לייצר אפליקציות שונות שיהיו אצלך בכיס: מהפכה.

בתור התחלה החלטתי לייצר אפליקציה פשוטה שלקח לי חודש לעבוד עליה – מה שהיום היה לוקח לי חצי יום. בהמשך פיתחתי עוד שתי אפליקציות, שהעמיקו את הידע שלי לרמה שהרגשתי מספיק בטוח בה כדי לעזוב את הרוקחות ולנסות למצוא עבודה בהייטק כמפתח iOS. היום זה נראה כמו מעבר ברור, אבל אז זה ממש הרגיש לי כמו הימור שאני לוקח. הצלחתי להתקבל לעבודה בסטארטאפ קטן שחיפש בדיוק פרופיל כמו שלי, ומשם פילסתי את דרכי בתעשייה. בוידאו החדש של Startup for Startup אני משתף במסע שלי והתובנות שלי ממנו – כולל כמה טיפים ללמידה עצמית של פיתוח:

  1. למידה דרך פרויקטים. בפיתוח יש הרבה דברים די אבסטרקטיים שקצת קשה לתפוס ולהבין אם לא עושים אותם בפועל. לכן אני ממליץ להחליט על איזשהו פרויקט שאתם רוצים לעשות, ודרך העשייה שלו ללמוד דברים שונים בהתאם לצורך שאותו פרויקט מעלה.
  2. לחלק את הבעיה לבעיות קטנות. לדוגמה, כשהחלטתי לבנות אפליקציה שכולל כמה טאבים ותפריטים חילקתי את זה לכמה שלבים: לבנות מסך עם טאבים (tab bar controller), ואז איך לבנות טבלה (table view), ולבסוף איך להראות קובץ וורד (web view). הרבה יותר קל לגשת ללמידה כשכל פעם צריך ללמוד דבר קטן יחסית. 
  3. להיעזר ב-open source. יש המון פרויקטים שזמינים ב-github שאפשר ללמוד מהם. בין אם זה דברים שקשורים ל-UI או דברים יותר בקאנדים – אפשר למצוא שם באמת המון המון פרויקטים ולראות איך הם בנויים. חוץ מזה, אפשר גם לתרום לפרויקטים שיושבים שם ולקבל פידבק על העבודה שלך ודרך זה להשתפר.

אני מאוד מתרגש מהוידאו הזה ומקווה שהוא יעזור לכם.ן! מוזמנים לשאול עוד בתגובות פה כל תהייה שעולה 🙂