את SaferVPN ייסדתי יחד עם שותפי עמית ברקת ב-2013. על-פי הסטנדרטיים המקובלים, הלך לנו טוב: זו היתה חברת SaaS בצמיחה יפה, B2C, עם כ-100,000 לקוחות משלמים. ובכל זאת, ב-2019 החלטנו למכור את החברה ולפתוח במקומה – ובמידה רבה על בסיסה – סטארטאפ אחר: Perimeter81. לאחרונה גייסנו בסבב C מאה מיליון דולר על בסיס הערכת שווי של מיליארד דולר. בדיעבד, קל לומר שלמכור את SaferVPN היתה החלטה טובה. באותם רגעים זה הרגיש לי כמו ההחלטה הכי קשה שקיבלתי מימיי.

היי כולם, אני שגיא גידלי, מייסד וסמנכ״ל צמיחה ב-Perimeter81. בהתחלה ניסינו להשאיר את פרימטר תחת קורת הגג של SaferVPN, אך ככל שהזמן עבר חלחלה ההבנה שאנחנו חייבים להתפקס על כיוון אחד בשביל ללכת קדימה בכל הכוח. קיימנו שיחות עם הרבה יזמים אחרים, כולל רועי מן וערן זינמן, ביצענו חקר שוק מעמיק, הערכנו לאן כל כיוון יכול לקחת אותנו – ובסופו של דבר גמלה בליבנו ההחלטה שהדבר החכם לעשות זה להיפרד מ-SaferVPN. אם להיות כן, אז אם הדברים היו תלויים בעמית כנראה שהיינו מוכרים עוד קודם. לי היה מאוד קשה להיפרד מ-SaferVPN. נקשרתי מאוד לחברה, זה היה ממש הבייבי שלי, והמחשבה של לסגור על זה את השאלטר בשביל משהו אחר כאבה לי תקופה ארוכה.

בוידאו החדש של #שיעור_אחד_שלמדתי שיתפתי מה גרם לנו להחליט למכור את SaferVPN, מדוע לא הצלחנו לרקוד על שתי החתונות, איך הבנו שפוטנציאל הצמיחה של Perimeter81 גבוה מזה של SaferVPN, ולמה בכל זאת אני לא מתחרט לרגע על זה שהתחלנו מ-SaferVPN ורק אז הגענו ל-Perimeter81.