היי לכל היזמות והיזמים! שמי סיון שמרי דהן, ואני Managing Partner ב-Qumra Capital – קרן late stage שמנהלת כ-800 מיליון דולר והיתה מהראשונות להוביל השקעות צמיחה בישראל. בפורטפוליו שלנו אפשר למצוא את פייבר, JFrog, ריסקיפייד, Appsflyer, סימפלי (לשעבר ג׳וי טיונס), אוגורי, לייטריקס, ועוד רבות וטובות. אנחנו משקיעים ומובילים את סיבוב הצמיחה בחברות כשהם לקראת 10M$ ARR ולפני כל השקעה כזו אנחנו עוברים תהליך מקיף ומעמיק עם כל סטארטאפ . על התהליך הזה שמחתי לשתף בסדרת ״זווית המשקיע״ של Startup for Startup. בפרקים הקודמים דיברנו בעיקר על המרכיבים הפיננסיים של השקעה.
בוידאו החדש בסדרה שמנו את הזרקור על מה שאנחנו קוראים לו ״תמרורי אזהרה״: אילו דברים מרתיעים אותנו כמשקיעים כשהם צפים במהלך הDD שאנחנו עושים על השקעה פוטנציאלית. ישנם לא מעט תמרורי אזהרה: החל ממספרים יבשים כמו Unit economics לא בריאים או נטיש> לקוחות, דרך שיחות רפרנס ובדיקת השוק הפוטנציאלי, ועד התרבות הארגונית. באופן אישי, על החלק האחרון אני שמה דגש מיוחד. בעיניי זהו גם החלק הקשה ביותר לבחינה, מכיוון שזה משהו שאי-אפשר לזהות במצגת או בעזרת נבירה במספרים. אני אוהבת להגיע פיזית למשרדי החברה, לשבת עם היזמים והמנהלים לעיתים שעות לא מעטות , להרגיש את הרוח, ולחוות את התרבות מקרוב. בהקשר זה אני גם מסתכלת על הגיוון בארגון: האם יש נשים בתפקידי מפתח? האם הן גם במקצועות ה-R&D הגבריים-לרוב? ובכלל, כמה מקום יש לאוכלוסיות שונות בחברה? אלו דברים שחשובים לי מאוד בבחינת השקעה, מפני שמעבר לאמונתי בכך שזה הדבר הנכון עקרונית – כבר הוכח שזה גם הדבר הנכון עסקית. חברות מגוונות יותר הן טובות יותר וחזקות יותר לאורך זמן.
שמחתי לשתף פה פעולה עם חברי הטובים נטהלי רפואה מקרן ויולה צמיחה ואבי אייל מאנטרה קפיטל. תודה רבה לגיא בן נון על ההזמנה להשתתף בפרוייקט הנפלא הזה.