logo
Frame 47

נועה מגל שניר,

איך משווקים לשוק האמריקאי

2021-12-15

2 דקות קריאה

איך משווקים לשוק האמריקאי? 

אז מה ההבדל בין לשווק לארצות הברית לבין לשווק לישראל? שיווק זה שיווק. הרי כולנו בסופו של דבר בני אדם. כולנו צפינו במאות סרטים אמריקאים, לובשים מותגים אמריקאים ובבת מצווה טסנו לדיסנילנד. אז מה הבעיה? קטן עלינו.

אז זהו שלא.

כבוד, הקשבה, הכלה, סבלנות.

אם זה בישיבה בניו יורק עם צוות המכירות או קופי לסרטון שעולה ביוטיוב. החוצפה והישירות הישראלית היא נחמדה, ולדעתי גם יעילה, אבל באמריקה צריך לחייך, להקשיב, ולחכות בסבלנות לתורך להביע את דעתך. ביוטיוב, אפשר (ואפילו מומלץ) לעלות סרטון חתרני, אבל בגבולות הטעם הטוב (לא שלנו, כן?). צאו מנקודת הנחה שאתם לא מכירים את השוק האמריקאי, ועכשיו כנסו לנעלים של היוזרים שלכם ונסו לחוות את המוצר או הקמפיין מזווית העולם שלהם.

 לדוגמא: לפני שיצאתי בקמפיין יחסי ציבור (PR) , ישבתי לצפות בכל תוכניות הבוקר , לייטנייט וכד׳. הבנתי לעומק מה התכנים שאופרה עוסקת בהם, מלצפות באלן דג'נרס הבנתי איזה שיתופי פעולה אני יכולה לעשות עם התוכנית. נכנסתי לכל קבוצת פייסבוק אפשרית בתחום שלי כדי לראות מה ה-Pain points של היוזרים הפוטנציאלים שלי ומה נושאי השיחה העיקרים.

חגים ומועדים לששון

חג Christmas ו -New Year’s eve זה לא אותו דבר ולא מריצים אותו קמפיין לשניהם. קמפיינים ל-Christmas מתחילים שנגמר Thanksgiving, ויחד עם Black Friday זוהי יריית הפתיחה לחגיגת קניות מטורפות (בכל תחום כמעט). מאוד חשוב שלא לאחל Merry Christmas אלא Happy holidays, כדי לא להעליב אוכלוסיות שלא חוגגות כריסמס.

הימים של יום האם ויום האב הם עילה לקמפיין (ולקניות), שלא נדבר על Labor and Memorial Day. ינואר זה החודש של עולמות הבריאות, הכושר ו-Well being. אחרי תרנגול ההודו וה-Eggnog שנבלסו בדצמבר, בינואר נכנסים למשטר ו- New year, new you זו הסיסמא.

גיוון תרבותי Cultural diversity

מפיקים סרטון? חושבים לשלב תמונות באתר? בארה"ב יש רגישות לגיוון ועל כן יש לשלב שחורים, אסייתים, מוסלמיות, גברים ונשים.

בהמשך לנקודה הקודמת, אפשר ורצוי לפעמים לטרגט לאוכלוסיות ספציפיות. ב-Tinychef יצירת פיצ'רים לקהל ההודי בארה״ב התגלתה כהצלחה ובסודה סטרים שיווקנו סירופים עם טעמים דרום אמריקאים לאוכלוסייה ההיספנית.

לוקליזציה

אמריקאים אוהבים לקנות Local. ומקומי זה לא רק הכתובת של החברה באתר, זה גם הקופי שמרגיש אמריקאי, הפרזנטורים, שימוש ב-PR וב-Influencers מקומיים.

ארה"ב נחשבת מדינה עם עלויות פרסום יקרות. זה נכון, אבל ארה"ב כאמור היא ענקית, ולא תמיד חייבים לטרגט את ניו יורק וסן פרנסיסקו. זה כמובן מאוד תלוי במוצר ובקהל היעד, אך לעיתים דווקא מציאת פוקטים ספציפיים , קצת פחות פופולריים יכולים להניב תוצאות לא רעות. יש מותגים מדהימים שהתחילו דווקא במדינות הפחות בולטות ולאחר שהתחזקו עברו הלאה.

קנדה 

קנדה היא לא ארה״ב. זו מדינה עם תרבות אחרת, חגים אחרים ואפילו Spelling אחר. שימו לב למשל שה-Thanksgiving הקנדי נחגג בתאריך אחר מהאמריקאי. הסלנג והאיות הקנדי הוא שונה מהאמריקאי, ואם יש משהו שקנדים שונאים זה שפונים אליהם כאמריקאים.

----

שמי נועה מגל שניר.

בעברי, שימשתי במספר תפקידי שיווק שונים בסודה סטרים, ולאחר מכן הייתי חלק מצוות ההקמה של סטארטאפים. תפקידי האחרון הוא CMO בחברת Tiny Chef העוסקת בפיתוח אפליקציית בישול ותוכן מבוססת AI באלכסה וגוגל הום.

***רוב הניסיון שלי מבוסס על עולמות B2C ובהתאם גם הכתוב בבלוג.

****ארה״ב היא לא מדינה אחת כמו ישראל, היא 50 מדינות עם אוכלוסיות שונות ומגוונות . אני לא מתיימרת להיות מומחית לענייני ארה״ב, כל הכתוב הוא מניסיון אישי שלי כישראלית ששיווקה בהצלחה מוצרים למיליוני יוזרים בארה״ב וקנדה.

שתפו את הבלוג:

הירשמו לאיזור האישי

צרו פרופיל אישי באתר ותוכלו להתחבר לאחרים ואחרות, לקבל תכנים מותאמים אישית, ולשמור את התכנים שהכי מעניינים אתכם.

עוד תוכן בנושא:

הניוזלטר שלנו

הירשמו וקבלו עדכונים על פרקים חדשים, כתבות, אירועים ועוד הפתעות!

רוצים לקחת חלק בשיתוף ידע?

אם גם אתם רוצים להצטרף למשימה שלנו להעשיר את האקוסיסטם בידע ותובנות, אם אתם רוצים לשאול אותנו משהו, אם אתם מרגישים שיש משהו שעזר לכם וכולם צריכים לדעת, נשמח לשמוע. 

iconתשאלו אותנו הכל