logo
Frame 14

הדר סבג,

Product Marketing Lead, B2B, monday.com

איך משווקים חזון?

2022-01-27

3 דקות קריאה

כשיזמים מקימים סטארטאפ זה בדרך כלל מתחיל מחלום, מרעיון גדול. רוב היזמים רוצים לפתור בעיה או לשנות את הצורה שבה אנחנו עושים משהו. הם רוצים לייצר אימפקט על החיים של אנשים, בדרכים שונות. בקצרה - יש להם חזון.

החזון הוא בדרך כלל מנוע צמיחה חשוב - לחברה, לעובדים, וכמובן - ללקוחות. הוא מחבר את המוצר למשהו רחב יותר מסך הפעולות שהשתמשים עושים במוצר כשהם נתקלים בו לראשונה. יותר מהכל, הוא מאפשר לנו לרתום את כל הגורמים האלו למטרה הגדולה שלשמה הקמנו סטארטאפ.

השאלה היא, איך מפשטים משהו גדול ומורכב כמו חזון? איך הופכים אותו לסיפור יחסית פשוט, שנוכל דרכו להניע את החברה שלנו קדימה? איך הופכים את הרעיון שישב לכם בראש, למשהו שכל אחד יכול להתחבר אליו?

אבל לפני זה, בואו ניקח צעד אחד אחורה וננסה להבין מה זה אומר בכלל ׳חזון׳. ניקח דוגמה מחברה גדולה שכולנו מכירים כמו ספוטיפיי: החזון שלה הוא לא שירות סטרימינג למוזיקה, זה המוצר שלה, השירות שהיא מספקת. החזון של ספוטיפיי הוא להנגיש את כל עולם המוזיקה לכל אדם בעולם, מכל מקום, בלחיצת כפתור.

לפני יותר מחצי שנה יצאנו להנפקה, והיה לנו חשוב לשתף עם העולם את הסיפור והחזון שלנו בצורה ברורה ומדויקת. במהלך הדרך שלנו כחברה גדלנו, התבגרנו, והצלחנו עם הזמן לדייק ולזקק את מה שאנחנו מאמינים שבאנו לשנות. גיבשנו יותר ויותר את החזון שלנו. לפיו, יכולנו לבנות את אסטרטגיית התוכן שלנו.

הרבה אנשים - גם לקוחות מאנדיי וגם כאלה שלא - מסתכלים על המוצר מזוויות שונות: ככלי לניהול פרויקטים, כפלטפורמה לניהול תהליכי עבודה, או לפעמים ככלי נישתי יותר לניהול אופרציות ספציפיות של מכירות, מרקטינג ועוד. אבל איפה באמת החזון שלנו מתחבר לסיפור גדול יותר, שכל מי שפוגש אותנו יכול להבין מה באנו לעשות?

אני מזמינה אתכם לקחת קצת יותר מ-2 דקות ולצפות בסרטון הזה שמפרק את החזון שלנו של Work OS לסיפור, ואולי גם לכם יעשה קצת סדר על איך בכלל מסבירים חזון של חברה:

למה אני חושבת שזו דוגמה ליזמים שמנסים להסביר את החזון שלהם, בין אם למשקיעים או ללקוחות?

 

  • החזון מתחבר לסיפור גדול יותר, וסוקר בקצרה את המהפכות שהעולם עבר. אנחנו מדברים על מה קרה לתוכנות ול-SaaS באופן כללי, אבל בעיקר על איפה זה פגש אנשים לאורך השנים: הפכנו את זה מסקירה היסטורית גנרית, למקום שמביא את הצופה למה שאנחנו קוראים לו - "The A-Ha Moment״, הרגע הזה שאתה מהנהן בראש כי זה נשמע לך מוכר ופגש אותך במקום מסוים. בקיצור: היכולת להזדהות ולהתחבר. 
  • המצאנו קטגוריה (Work OS) שפשוט לא הייתה קיימת לפני כן, והסברנו למה זה שינוי חשוב. איך? אנחנו מראים על המסך פיצ׳רים אבל מדברים בעיקר על ערכים. זה קריטי, כי בתת מודע שלנו זה כבר מתחבר לתמונה השלמה שמסבירה לנו מונח חדש בפעם הראשונה, והופך אותה לבהירה יותר. דמיינו ספר ילדים שמלמד אוצר מילים - תמיד תמצאו שם גם את המילה הכתובה וגם תמונה. בלי שניהם, הילד פשוט לא יצליח להבין שסוס זה סוס ולעשות את ההקשר הלוגי בראש. 
  • אנחנו מדברים בשפה ויזואלית ומילולית שהיא ״שפת מאנדיי״. כנראה שמתישהו נתקלתם בסרטונים שלנו ביוטיוב, והם תמיד נראים ונשמעים ככה - מישהו שמסביר לך משהו בגובה העיניים, באנרגיות הנכונות ובשפה פשוטה. כמו החבר המתלהב הזה שמדליק אותך על הדבר הזה שאתה חייב להכיר. משם אנחנו מייצרים תחושה אחידה וקונסיסטנטית של סיפור אחד ארוך שהולך איתנו כבר שנים. גם אם לא היה את הלוגו בסוף, כנראה שהייתם יכולים לנחש לבד שמדובר על מאנדיי - וזה הכוח של מותג שמחובר לחזון ולסיפור חזק.

מה כל יזם או יזמת יכולים לעשות כדי לספר את החזון שלהם?

  •  נסו לדייק את ה-Greater Cause. מה הדבר האחד הזה שאתם רוצים לשנות? מה באמת באתם לעשות? (רמז: התשובה היא לא ״כסף״). 
  • נסו למצוא סיפור גדול יותר מכם שיאפשר לקהל שלכם להתחבר למטרת העל הזאת, ושלבו את החזון בסיפור הגדול הזה. אף יוזמה לא נוצרה בוואקום, אנחנו תמיד חלק ממשהו גדול יותר.
  • תמצאו את ה״שפה״ שלכם ותלכו איתה עד הסוף. ככה יזהו אתכם, יכירו אתכם, ויוכלו לחבר תמיד, גם מבלי שבהכרח תדברו עליו בחדר, בין החזון הגדול שלכם לבין המוצר שלכם.

—---------

שתפו את הבלוג:

הירשמו לאיזור האישי

צרו פרופיל אישי באתר ותוכלו להתחבר לאחרים ואחרות, לקבל תכנים מותאמים אישית, ולשמור את התכנים שהכי מעניינים אתכם.

עוד תוכן בנושא:

הניוזלטר שלנו

הירשמו וקבלו עדכונים על פרקים חדשים, כתבות, אירועים ועוד הפתעות!

רוצים לקחת חלק בשיתוף ידע?

אם גם אתם רוצים להצטרף למשימה שלנו להעשיר את האקוסיסטם בידע ותובנות, אם אתם רוצים לשאול אותנו משהו, אם אתם מרגישים שיש משהו שעזר לכם וכולם צריכים לדעת, נשמח לשמוע. 

iconתשאלו אותנו הכל