logo
leon-Oalh2MojUuk-unsplash

Startup for Startup,

ארבע תובנות על Performance Marketing שלמדנו לאורך הדרך

2021-08-25

4 דקות קריאה

בעידן שלנו, Performance Marketing הוא הכלי הכי בסיסי להגיע ללקוחות של המוצר שלכם. אבל הוא גם כלי יחסית צעיר, הפרדיגמות שלנו משתנות כל הזמן, ויש דברים שצריך ללמוד אותם בדרך הקשה עד שהופכים להיות מאסטרים. הנה כמה מסקנות שאנחנו הגענו אליהן אחרי לא מעט טעויות בדרך.

1) צריך להתחיל איפשהו

בתור אנשי מוצר, אנחנו חושבים לפעמים קודם כל על scale. הרבה אנשי פרודקט מעדיפים לחכות עד שהם חושבים שה-funnel שלהם מושלם, אבל כל זמן שהם עובדים על ה-funnel במקום לנסות אותו על משתמשים אמיתיים הוא זמן מבוזבז.

אם הקמפיין שלכם גדול והוא נכשל, קשה יהיה לדעת איפה בדיוק היה הכישלון. אם תתחילו בהתקדמות בקהל קטן, תוכלו להבין טוב יותר מאיפה להמשיך. אם עושים קמפיין ב-scale לפני שיודעים מה עובד, זה יכול להתבטא בסופו של דבר בבזבוז כסף, כי אם אתם מכניסים לתוך משפך עם המון חורים מיליון דולר, לא תוכלו ללמוד מאילו חורים הכסף שלכם נשפך. 

אז עם כמה מתחילים? עם הכמות המינימלית של משתמשים שמהם תוכלו לקבל אינפוט אמיתי. 

2) המוצר הוא המרקטינג שלכם. אל תפרידו ביניהם.

כשאתם בונים מוצר, אתם בונים גם את המרקטינג שלו. שני הדברים לא שונים - שניהם מספרים איזשהו סיפור שעונה על צורך של המשתמש שלכם. בשביל לעשות את זה, צריך להסתכל על השוק כשקמים בבוקר. זה לא מעניין מה אנחנו רוצים לתת ללקוחות, מה שמעניין זה מה שהלקוחות רוצים, מה הם מבינים, ומה הם חושבים בכל רגע נתון. מתוך המחשבה הזאת תוכלו לתכנן את הקמפיין שלכם. אל תבנו את המוצר שלכם ותתנו למישהו אחר לחשוב על איך הוא משווק אותו. במקום, נסו לחשוב אתם כל הזמן על איך אתם משווקים את המוצר שלכם תוך כדי הבניה שלו. ככה תוכלו ליצור מוצר שהקהל באמת מחפש, במקום מוצר שאתם חושבים שהוא מחפש. 

בפרק 106 על יסודות ה-Performance Marketing אנחנו נותנים דוגמא לסיפור שלנו במאנדיי על איך הבנו את הנקודה הזאת ואיך הבנו שאנחנו רוצים לפתור בעיה שתהפוך לקמפיין קטן ומדויק לקהל מאוד ספציפי. 

3) מודעה טובה לא רק מושכת קהל, היא גם מסננת קהל אחר

בגלל שיש המון תחרות על כל מודעה, לפעמים ישנה תחושת דחיפות לגרום למודעה להיות כמה שיותר מושכת, כזאת שיכולה להבטיח הבטחות גדולות, כזאת שתנסה להביא לכמה שיותר הקלקות. אנחנו מאמינים בגישה אחרת - המודעה שלכם לא רק מושכת קהל, היא גם מסננת את הקהל הלא נכון. משתמש שיקליק על המודעה שלכם אבל אז יגלה שהמוצר זה לא מה שהבטיחו לו, שזה לא בא לפתור את הבעיה שהוא חווה, הוא משתמש שלא יתקדם הלאה ב-funnel שלכם. המודעה שלכם צריכה להתאים למוצר שלכם במאה אחוז, היא צריכה להביא את הקהל הכי מדויק שניתן. תעדיפו פחות הקלקות על המודעה, אבל של קהל מדויק יותר. תמשכו אדם אחד משלם במקום ארבעה אנשים לא משלמים.

4) ישנם ארבעה דברים שחייבים לעבוד יחד בשביל שהמרקטינג שלכם יעבוד

  • טרגוט המשתמשים
  • המודעה 
  • דף הנחיתה 
  • המוצר 

אם אחד מהדברים האלה חורק, המרקטינג שלכם לא יתקדם כמו שצריך.

אם אדם אחד מתוך 200 לחץ על המודעה שלכם, זה בן אדם מיוחד, הוא סינגולרי. משכתם את תשומת ליבו של האדם הזה? הוא חייב להיות האדם הרלוונטי למוצר שלכם. אחרת בזבזתם את הזמן שלו ואת המודעה שלכם. 

אם הוא לחץ על המודעה שלכם, והבטחתם לו א׳ אבל המוצר שלכם הוא בכלל ד׳, האדם הזה לא ירצה להמשיך. לגרום למשתמש ללחוץ על המודעה זו רק ההתחלה של מערכת היחסים שלכם ביחד. אם תשקרו לו ותבטיחו לו משהו שאתם לא יכולים לקיים, לא עשיתם בזה הרבה.

לכן המשתמש צריך לקבל את המודעה הרלוונטית לו, הוא צריך לקבל את דף הנחיתה הרלוונטי לו, והוא צריך לקבל מוצר שמתאים לו. אי אפשר להתקדם בלי שכל ארבעת הדברים האלה ברורים לכם.

על כל הנקודות האלה, ועוד רבות, דיברנו עם רועי מן בסדרת ה-Foundations שלנו על Performance Marketing. אתם מוזמנים להאזין ולצלול לעוד תובנות ודוגמאות ספציפיות בנושא.

שתפו את הבלוג:

הירשמו לאיזור האישי

צרו פרופיל אישי באתר ותוכלו להתחבר לאחרים ואחרות, לקבל תכנים מותאמים אישית, ולשמור את התכנים שהכי מעניינים אתכם.

עוד תוכן בנושא:

הניוזלטר שלנו

הירשמו וקבלו עדכונים על פרקים חדשים, כתבות, אירועים ועוד הפתעות!

רוצים לקחת חלק בשיתוף ידע?

אם גם אתם רוצים להצטרף למשימה שלנו להעשיר את האקוסיסטם בידע ותובנות, אם אתם רוצים לשאול אותנו משהו, אם אתם מרגישים שיש משהו שעזר לכם וכולם צריכים לדעת, נשמח לשמוע. 

iconתשאלו אותנו הכל