logo

דקות קריאה

4

המשימה היא לבנות מוצר שמייצר ערך משמעותי ללקוחות שלה. בסופו של יום, חברות קמות ונופלות בדיוק על שאלת הערך ללקוחות

לירן חיימוביץ הוא המייסד שותף וה-CTO  של Rookout.

Rookout היא פלטפורמה של Developer-First Observability לפתרונות דיבאגינג ולוגינג בסביבות ענן ופיתוח מתקדמות. Rookout מאפשרת למפתחים ומהנדסים לקבל מיידית את המידע לו הם זקוקים, על מנת לנתח ולהבין את הקוד שלהם, וכמו כן להשתמש במידע זה בכלי Observability קיימים. צוותי פיתוח המשתמשים ב Rookout  חוסכים עד 80% מזמן ניטור ופתרון בעיות דיבאגינג וכל זאת בלי לעצור, לפגוע בביצועים או באבטחת האפליקציה.

הכר את המייסד

אודות החברה

צוות

גיוס

לירן חיימוביץ

לירן חיימוביץ

Co-founder and CTO - Rookout

ספר על הרגל יומיומי שאתה אוהב לעשות: 

לפני חודשיים בערך נולד בני הבכור תומי, הוא כמובן מכתיב את השגרה החדשה שלנו בבית ואני מוצא את עצמי קם כל יום בסביבות 6 בבוקר. כך, בעל כורחי, התגבש לו הרגל יומיומי חדש שמאפשר לי לבלות עם טומי זמן איכות, כשהוא ער ומאפשר לי קצת שקט לעצמי לגיבוש מחשבות וסדר יום לפני הצלילה למשימות היום יום ולבלאגן הבלתי נמנע. 

איזה עצה היית נותן לעצמך כשהתחלת ומאיזו עצה היית מתעלם לגמרי? 

יש המון ערך כשמקימים סטארט-אפ בתוך Ecosystem חי ונושם. לא מספיק שיש רעיון, ה Ecosystem בארץ צריך לתמוך בו, אז החוויה הופכת קלה יותר- קל יותר לגייס משקיעים שירצו להשקיע את הכסף שלהם, קל יותר למצוא שותפים, לגייס עובדים ולהניע תהליכים של GTM. לעומת זאת, הכל הופך הרבה יותר קשה במקום שאין בו סביבה תומכת ופעילה. לכן אם פאונדרים שוקלים להקים עסק בספייס שלא בשל בארץ - שווה לחשוב על רילוקיישן כדי לספק תמיכה גדולה ככל האפשר לסטארט-אפ.

בארץ אני יכול לזהות שה Ecosystem של ה Dev tools צומח מאוד. ככל שיש יותר חברות שעוסקות בתחום ה Dev Tool, כך נהיה יותר קל להתפתח. כשרוקאאוט קמה לפני קצת יותר מ- 5 שנים בארץ כמעט לא היו חברות Dev Tools. היום יש הרבה יותר ידע והרבה יותר שיתופי פעולה שמפרים את החברות עצמן ומגביר עניין אצל משקיעים בעולם הזה. העושר שנוצר בשוק, הן מבחינת תחרות ישירה ועקיפה והן מבחינת העיסוק בעולמות הסובבים- מעוררים ומחזקים את השוק וצריך לשמוח בזה.

לעומת זאת, הייתי נזהר מאוד מאמירות כמו ״השוק רווי ואין מה לחדש בו״. הרבה פעמים כששוק נראה רווי זאת דווקא אינדיקציה ל Ecosystem חזק מאוד של הרבה מאוד כסף וביקוש. האמירה הזאת נכונה הן לשוק הסייבר הישראלי והן לשוק ה Dev Tool הישראלי - לפעמים נוצרת אשליה שאין מה לחדש בו והכל אותו דבר. בפועל הרבה פעמים שווקים ענפים הם אלה שיש בהם את הכלים להצלחה.

מה התוכן המועדף עליך או שהכי השפיע על חייך? 

לפני כשנתיים, בחודשים הראשונים של הקורונה עברתי סדנה של עמידה מול קהל והעברת מסרים שמאוד תרמה לי באופן אישי וגם לחברה כמובן. כפאונדר, חלק גדול מהעיסוק שלי זה להופיע, לדבר ולהיות באינטראקציה עם אנשים (גם אינטראקציות של אחד על אחד). תפקיד הפאונדר חוצה את גבולות ה״להיות הטכנולוג הכי טוב״ וחשוב להבין שהפוקוס הוא לא בהכרח על כתיבת קוד, וחשיבה על פיצ׳רים חדשים, זה גם לדעת להעביר מסרים מבוססי טכנולוגיה. אני יכול להעיד מניסיוני שחלק גדול מתפקיד ה CTO, בטח בחברה של Dev Tools הוא להציג את החברה בכנסים, להתראיין לכתבות, לפודקסטים ולייצג את החברה בבמות שונות ולכן היכולת לתקשר ולהעביר מסרים היא סופר חשובה וקריטית. הסדנה הקנתה לי כלים פרקטיים ולימדה אותי מגוון נושאים, החל מאיך נכון להעביר מסרים, איך נכון לדבר עם/מול קהל ולעבוד עם מצלמה ומיקרופון ברמה הטכנית (והסופר משמעותית!). הדברים האלו הם פחות טבעיים ממה שאולי נתפס וחשוב מאוד להתמקצע גם בהם. אני זוכר את הפעם הראשונה שהציבו מולי מצלמה ועשיתי לדאבוני, את כל הדברים שאמרו לי *לא* לעשות ואחרי קצת לימוד ותרגול- הנוכחות שלי מול מצלמה הפכה טבעית, זורמת יותר ובהכרח משמעותית ותורמת.

מהי ההשקעה הכי בעלת ערך שביצעת אי פעם? 

Perfection is achieved not when there's nothing left to add but when there's" nothing left to remove"

המשימה של רוקאאוט, כחברה מוכוונת מוצר, היא לבנות מוצר שמייצר ערך משמעותי ללקוחות שלה, המהנדסים .בסופו של יום- חברות קמות ונופלות בדיוק על שאלת הערך ללקוחות. בניגוד למה שהרבה פאונדרים אולי חושבים - ללקוח לא באמת אכפת מהמוצר של החברה- יש לו בעיה והוא רוצה לפתור אותה. לפעמים כשיש פחות אופציות, יכולות ומנגנונים במוצר- זה דווקא משרת טוב יותר את הלקוח. ודווקא ההחלטה בעלת הערך הגבוה היא לא להשקיע בפיתוח עודף. ההחלטה לצמצם בחירות מרובות מהלקוח מפשטת דרמטית את התהליך ומקלה עליו והתבררה כבעלות אימפקט חיובי, לעומת החלטה אחרת.

איזה ציטוט/ מנטרה או מסר אתה הכי מתחבר אליו?

Don't panic - הרבה לפני שהקמתי את Rookout, הייתי מרבה לצלול. הכלל החשוב ביותר מתחת למים הוא להישאר רגועים, לא משנה מה משתבש, לחץ לא מסייע בסיטואציה. כך גם בעולם העסקי- חשוב מאוד להכיר את הדברים שעלולים להשתבש ומראש להכין את הכלים שיעזרו לנו להתמודד עם הסיטואציה, בצורה מיטבית בזמן אמת. בזמן אמת כשפורץ משבר- הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות זה להילחץ. האידיאל הוא לשמור על קשר עם הסביבה לשדר רוגע וקור רוח עד כמה שאפשר ולחתור למיצוי כלים ואפשרויות לתוצאה הטובה ביותר. אלו המפתחות להצלחה, גם מתחת למים אבל לא רק 😉.

מה מניע אותך בימים טובים וקשים?

הלקוחות שלנו. ברוקאאוט אנחנו שמחים וגאים בלוגואים של כמה מהחברות הגלובליות והישראליות הגדולות והמצליחות בעולם וזה הרבה פעמים מזכיר ומשקף לי את ההערכה של הלקוחות לתועלת שאנחנו מצליחים לתת להם ביום יום. 

מה עוד אתה אוהב לעשות מלבד לנהל את החברה שלך?

במסגרת העבודה ברוקאאוט נחשפתי לעולם הפודקאסטים, ומעבר לזה שאני מרבה להתארח ולהשתתף בראיונות, לפני שנה התחלתי גם ליצור פודקאסט משלי - ״The Production First Mindset״. הפודקאסט מארח מובילי דעה ומומחים שמשתפים מנסיונם על טכנולוגיות ותהליכים  הייחודיים לסביבת הפרודקשיין דבר שמעניין ומאתגר מפתחים ומנהלים גם יחד.

מה זרקת או שחררת מחייך שהשפיע עליך לטובה ולמה?

כשהחברה נוסדה, ניהלתי את מחלקת הפיתוח, עד שמנתה כ- 10 מתפתחים. תקופה ארוכה מאוד אחרי שכבר לא הייתי בפוזיציה זו עדיין קיבלתי במייל הודעה על כל שינוי קטן שנכנס בקוד למערכת. אמנם לא תמיד נכנסתי לתוכן של ההודעות האלו אבל עצם קבלת ההודעות שמר עלי בתמונה ובקצב העבודה והשינויים. בשלב בו החברה כבר גדלה והשינויים הפכו לתכופים יותר ובמקביל ובעיקר הקשב שלי עבר לאזורים אחרים זה היה השלב שהתחלתי לשחרר ולעשות unwatch ל repository אחד אחד. עד כמה שהמעקב היה לי חשוב ברמה האישית, ההחלטה לשחרר את האחריות למנהלים הרלוונטיים ולמדוד אותם בהתאם לכך, אפשרה לי לפנות מקום בראש ובלב לדאגות אחרות של החברה. 

שתף כישלון שחווית ומה למדת ממנו.

חוויה משמעותית בעבר שעיצבה אותי הייתה בהקשר של אחד הלקוחות הגדולים. הלקוח ציין שהוא רוצה להכניס את המוצר שלנו לחטיבה חדשה וכדי שזה יקרה- הוא צריך שנפתח פיצ׳ר שיפור ביצועים משמעותי במערכת. בגלל שזו הייתה עסקה חשובה לחברה- חצי ממחלקת הפיתוח התאבדה על המשימה הזאת במשך כמה ימים. המשימה התבררה כלא פשוטה בכלל ומתחה לקצה הרבה מהמגבלות שהיו לנו אז, אך בו זמנית גם הכניסה שיפור ביצועים משמעותי, ששחררנו לכל הלקוחות כשהיה מוכן. בדיעבד, קפיצת המדרגה הייתה דרמטית ומשמעותית באופן כללי לחברה. ובנוגע לאותו הלקוח… בסוף התקציב לא אושר והוחלט לא לשדרג ולא לקנות…

האירוע הזה לימד אותי שני דברים חשובים. הראשון הוא שיש לנו ב Rookout צוות פיתוח מדהים שיכול להתמודד עם כל בעיה. והשני והחשוב יותר הוא שנדיר שעסקאות נופלות וקמות על פיצ׳ר אחד (אלא אם הוא משפיע על ה Security באופן מובהק). עסקאות קמות ונופלות על מערכות יחסים. חשוב לזכור את הפרטים האלו כי מאוד קל להתפתות ולהשקיע זמן ומרץ בפיצ׳רים כדי לסגור עסקה במקום להשקיע מאמץ בלפתח את ה Road map בצורה שישרת את האינטרסים של החברה לטווח הרחוק. 

לירן חיימוביץ
עברית

4 דקות קריאה

אוגוסט 2022
עברית
4 דקות קריאה
אוגוסט 2022

המשימה היא לבנות מוצר שמייצר ערך משמעותי ללקוחות שלה. בסופו של יום, חברות קמות ונופלות בדיוק על שאלת הערך ללקוחות

עמית בן דב
עברית

3 דקות קריאה

פברואר 2022
עברית
3 דקות קריאה
פברואר 2022

לא הייתה אסטרטגיית מכירות. אני בעצמי עניתי לטלפון וניסיתי את מזלי.

הכר את המייסד

הכר את המייסד

אודות החברה

צוות

גיוס

iconתשאלו אותנו הכל