logo
Screenshot at Oct 27 10-43-19

Startup for Startup,

איך אפשר לבנות שותפות אמיתית?

2021-10-27

4 דקות קריאה

לרוב כשחושבים על חברה, עולה לנו לראש תמונה של אדם אחד - המנכ״ל או המנכ״לית. בתפיסה של רבים מאיתנו, לרוב החברות יש קול אחד מובחן שהוא זה שמוביל אותה. אבל אצלנו במאנדיי יש שני מנכ״לים - ערן זינמן ורועי מן, ושניהם מנהלים את החברה בשותפות. לכן רצינו לשאול אותם למה הם עושים את זה, מה החלקים הקשים יותר ומה היתרונות של לחלוק בין שני אנשים את אחריות הניהול.

לבנייה של שותפות טובה יכולים להיות יתרונות רבים. ״התפקיד של המנכ"ל הוא תפקיד נורא בודד, ואתה יכול להרגיש מאוד לבד, אבל אני לא מרגיש ככה כי אני לא לבד״ אומר ערן. ״אני ממש מרגיש שעשינו Hack למציאות כשהחלטנו שנהיה שנינו בתפקיד המנכ״ל״.

רועי וערן אולי מציגים אוטופיה זוגית, אבל הדרך לשם לא היתה קלה. שותפות בניהול חברה יכולה להיות מאוד מאתגרת, והיא מציפה המון בעיות - כמה אתה לוקח על עצמך? כמה אתה יכול לסמוך על השותפים שלך? איך שמים את האגו בצד ומתי דווקא צריך לדעת לקחת את המושכות? ובכלל - האם יש כזה דבר להיות מנכ״ל שותף באופן מלא? ״כמובן שזה צריך לעבוד בתנאים מסוימים״ אומר ערן. ״אני חושב שזה לא מתאים לכל שותפות. אבל בשבילנו, אני לא יכול לדמיין היום איך היינו עושים את הדבר הזה שהוא ניהול החברה לבד.״

בתחילת ימי החברה היתה חלוקה אחרת בין רועי לערן. ״רועי מההתחלה אמר לי ׳בוא, אנחנו עושים הכל ביחד׳״ אומר ערן. ״ובאמת הוא רצה שנעשה את זה מתוך מקום של שותפות אמיתית. של יאללה, האחריות היא על שנינו. אבל לי בראש עדיין היתה המחשבה ש-"טוב, אתה המנכ"ל, אני ה-CTO, ויש דברים שאני לא אמור לגעת בהם״. לא רק עבור ערן לקח זמן לעשות את הסוויץ׳ בראש - גם לסביבה לקח זמן להתרגל. ״בהתחלה משקיעים לא ידעו איך לאכול את זה״ אומר ערן. ״אז לדבר רק איתך? לדבר עם שניכם? לדבר איתך רק על טכנולוגיה?״.

"כשאמרתי לרועי שאנחנו ננהל את החברה ביחד, הוא היה יכול לחשוב לעצמו, ׳טוב, מה זה אומר עליי? זה אומר שאני נכשלתי? זה אומר שאני לא מספיק טוב?׳.  בהתחלה הוא אמר לי ׳בוא, תיקח את החלק הזה והזה בניהול׳, ואני עניתי ׳בסדר, אבל אתה המנכ"ל. זה ייצא שאני אעשה את כל העבודה ואתה תזכה בכל הקרדיט?׳ אבל בסוף, שנינו חשבנו שצריך פשוט לשים את כל ענייני האגו האלה בצד ולעשות את מה שטוב לחברה ומה שטוב לשנינו".

אבל לא תמיד חלוקת התפקידים תהיה כל כך טבעית ופשוטה. ״אני מאוד אוהב את כל הנושא של השיווק״ אומר רועי. ״תמיד נמשכתי לזה. אבל אפשר להגיד שלא עשיתי בזה את כל מה שבאמת צריך לעשות, אלא את מה שאני רציתי לעשות, מה שהיה לי כיף. ולאט לאט הבנו שצריך מישהו שיוביל את זה באמת. אחרי זמן מה הבנתי שמשהו מפריע לי, ושזה קשור לזה שערן עושה דברים בשיווק שאני לא מסכים איתם בצורה קיצונית. וזה הקשה עליי ברמה שהיה קשה לי להגיע לעבודה בבוקר״.

״אבל בגלל שזה ערן, מישהו שאני מכיר טוב ומאוד סומך עליו, חשבתי על למה זה כל כך מפריע לי וניסיתי להבין את הדברים לא רק מהצד שלי, אלא בעיקר מהצד שלו. לקח לי זמן להבין מה מפריע לי, ואיפה אני פועל לא נכון. באיזשהו מקום עשיתי תהליך זוגי עם עצמי. הייתי יכול לבוא ולהאשים אותו, ואז הוא היה מאשים אותי, ואז אולי היינו מנסים להבין זה את זה. אבל במקום זה עשיתי את כל התהליך הזה בתוך הראש שלי״.

״לפעמים זה יכול להיות מעייף״ אומר ערן. ״כשאתה לבד, אתה באמת יכול לבוא ולהגיד ׳טוב, בוא נעשה x וזהו, יאללה, התקדמנו׳. אני חושב שאצלנו זה מכריח אותנו להבין את הדברים יותר לעומק, כי אנחנו צריכים גם לשכנע אחד את השני כל הזמן על כל החלטה. כשיש דברים שאנחנו לא מסכימים עליהם, אנחנו באמת צריכים ממש לשכנע אחד את השני מה צריך לעשות״. אבל זה אולי גם חלק מהיתרון שיש עוד מישהו שיכול לראות כל אירוע בדרך אחרת לחלוטין ממה שאתה ראית אותו. ״אני יכול לכעוס ממשהו, ורועי אומר לי "מה? אני בכלל לא ראיתי את זה ככה וזה נראה לי בכלל משהו חיובי." או הפוך. אנחנו יכולים להרגיע ולאזן אחד את השני״.

ולשאלת השאלות - איך מתחזקים זוגיות טובה? ״במילה אחת – הכלה.״ אומר רועי. ״בעצם אנחנו מבינים כל אחד את הבעיות של השני, יודעים לעבוד איתן. זה היכולת שלנו לפתח אחד את השני והעובדה שאנחנו מבינים שכשיש לנו בעיות אנחנו עוזרים אחד לשני להתקדם ומסוגלים ביחד להכיל אחד את השני בתוך התהליך הזה״.

״זה מצחיק, בדיוק דיברתי עם אח שלי על מה הופך זוגיות לטובה, והדוגמא שנתתי היא מהשותפות עם ערן״. וערן מוסיף - ״מביא פרחים כל יום שישי״.

רועי וערן דיברו על השותפות שלהם בפרק 116 של הפודקאסט. את השיחה המלאה אפשר לשמוע כאן.

פרק נוסף שיכול לעניין אתכם הוא פרק 99, בו דיברנו עם יהלי סער, מייסד שותף ומנכ״ל Tailor brands, על איך מנהלים מערכת יחסים נכונה בין שותפים עסקיים.

שתפו את הבלוג:

הירשמו לאיזור האישי

צרו פרופיל אישי באתר ותוכלו להתחבר לאחרים ואחרות, לקבל תכנים מותאמים אישית, ולשמור את התכנים שהכי מעניינים אתכם.

עוד תוכן בנושא:

הניוזלטר שלנו

הירשמו וקבלו עדכונים על פרקים חדשים, כתבות, אירועים ועוד הפתעות!

רוצים לקחת חלק בשיתוף ידע?

אם גם אתם רוצים להצטרף למשימה שלנו להעשיר את האקוסיסטם בידע ותובנות, אם אתם רוצים לשאול אותנו משהו, אם אתם מרגישים שיש משהו שעזר לכם וכולם צריכים לדעת, נשמח לשמוע. 

iconתשאלו אותנו הכל